ورود پارلمان مصر به قضیه سوء استفاده از قرآن در تبلیغ دارو
کد خبر: 4025717
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶

ورود پارلمان مصر به قضیه سوء استفاده از قرآن در تبلیغ دارو

عضو پارلمان مصر از نخست وزیر این کشور خواسته است در خصوص قضیه سوء استفاده غیرقانونی از قرآن کریم برای تبلیغات داروهای غیرمجاز و محصولات پزشکی در شبکه‌های ماهواره‌ای توضیح دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، ایمن ابوالعلا، معاون کمیته حقوق بشر در مجلس نمایندگان مصر و رئیس کمیته پارلمانی حزب اصلاح و توسعه از مصطفی المدبولی، نخست‌وزیر این کشور خواسته است در خصوص قضیه سوء استفاده از قرآن در تبلیغات غیرقانونی داروهای غیر مجاز و محصولات پزشکی از طریق تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای توضیح دهد.

ابوالعلاء می‌گوید: متأسفانه علی‌رغم صدور قانون شماره 206 در سال 2017 مبنی بر ساماندهی تبلیغات محصولات و خدمات بهداشتی از سال 2017، جامعه همچنان از تبلیغات گمراه کننده محصولات پزشکی و بهداشتی رنج می‌برد که تأثیر مطلوب این محصولات را در درمان برخی بیماری‌ها به شهروندان القا می‌کند.

عضو مجلس نمایندگان مصر ادامه داد: اخیراً برای تأثیرگذاری بر شهروندان و متقاعد کردن آنها به مفید بودن این محصولات پزشکی، از قرآن کریم در تبلیغات گمراه‌کننده آن استفاده شده است.

وی افزود: کار تا جایی پیش رفته که فردی در یکی از تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای با در دست داشتن قرآن کریم سوگند یاد می‌کرد که کالای تبلیغ شده دلیل بهبودی وی از دیابت بوده است؛ علاوه بر موارد دیگری که در آن از آیات قرآن کریم در تبلیغات گمراه کننده برای تأثیرگذاری بر شهروندان استفاده شده است.

ابوالعلاء تأکید کرد: چنین اتفاقاتی چه به دلیل گمراهی و تأثیرگذاری بر شهروندان با استفاده از قرآن کریم و چه تأثیرات منفی بر سلامت آنها به دلیل استفاده از این محصولات غیرمجاز و همچنین به دلیل استفاده نادرست از قرآن کریم  در این گونه اعمال اغفال‌کننده، خطر بزرگی است.

شورای عالی ساماندهی تبلیغات رسانه در مصر در سپتامبر 2021 بر لزوم رعایت مفاد قانون تنظیم تبلیغات محصولات و خدمات بهداشتی از سوی تمام رسانه‌‎ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها تأکید کرد و بر لزوم رعایت مفاد قانون تنظیم تبلیغات محصولات و خدمات بهداشتی و درمانی مصوب 2017  تأکید کرد.  

این شورا تصريح كرد كه مراد از فرآورده بهداشتی طبق قانون مذكور عبارت است از  هر فرآورده يا ماده طبيعی، فرآورده‌ها يا فرآورده‌های پزشكی، به هر شكل، تركيب و مواد ساخته شده از آن، اعم از بسته‌بندی شده یا باز، بومی یا وارداتی باشند و به سلامت انسان مربوط شوند و یا برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر و یا هر درمان دیگری مطرح باشند.

انتهای پیام
captcha