طرح «انس و آشنایی کودکان با امام زمان(عج)» در کرمان اجرا می‌شود
کد خبر: 4026819
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

طرح «انس و آشنایی کودکان با امام زمان(عج)» در کرمان اجرا می‌شود

با همت بنیاد حضرت مهدی(عج) طرح «انس و آشنایی کودکان با امام زمان(عج)» به منظور آشنایی کودکان با مبانی مهدویت پیش از نماز جمعه هر هفته در کرمان اجرا می‌شود.

طرح انس و آشنایی کودکان با امام زمان(عج)

ندا معین‌الدینی مربی مهدویت و مسئول کارگروه کودک بنیاد حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از اجرای طرح «انس و آشنایی کودکان با امام زمان(عج)» در کرمان خبر داد و گفت: با پیشنهاد ستاد نماز جمعه کرمان و با همت بنیاد حضرت مهدی(عج) کرمان، در راستای آشنایی کودکان با مبانی مهدویت این طرح برنامه‌ریزی شد که هر هفته یک ساعت پیش از آغاز نماز جمعه، در مصلی امام علی(ع) کرمان اجرا می‌شود.

معین‌الدینی با بیان اینکه طرح «انس و آشنایی کودکان با امام زمان(عج)» برای کودکان و نوجوانان از سن ۴ تا ۱۴سال در نظر گرفته شده است، افزود: آموزش‌ها در قالب در چهار غرفه نقاشی، کاردستی، شعر و قصه مهدوی و آموزش مهدویت جهت نوجوانان ارائه می‌شود. همچنین میز مشاوره برای والدین جهت پرسش و پاسخ مهدوی و رفع شبهات و مشاوره کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.

مسئول کارگروه کودک بنیاد حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: اولین مرحله این طرح در روز جمعه ۱۰ دی ماه به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اجرا شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت به طوری که نوجوانان حاضر در سالن خواهان همراهی و کمک در طرح بودند.

این مربی مهدویت افزود: این طرح برای کودکانی که روزهای جمعه در مصلی حضور پیدا می‌کنند اجرا می‌شود. کودکان از نظر سنی در گروهای زیر ۶ سال، ۶ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۳ سال و نوجوانان ۱۴ سال به بالا دسته‌بندی می‌شوند تا مربیان تخصصی بنیاد مهدویت در استان کرمان بتوانند با تفکیک کودکان بر اساس سن و علاقه‌مندی آموزش‌ها را به سرانجام مطلوب برسانند.

وی با بیان اینکه ایجاد غرفه نمایشگاه کتاب کودک برای ارائه کتاب‌هایی مناسب سن کودکان در زمینه مهدویت و اهل‌بیت(ع) از دیگر برنامه‌هایی است که در این طرح در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این طرح هر جمعه در انتهای سالن نماز برگزار می‌شود و امیدواریم با همکاری ستاد نماز جمعه، امام جمعه و مسئولین مکان مناسبی تعبیه و غرفه‌بندی در انتهای سالن ایجاد شود تا نظم بهتر و ساماندهی خوبی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha