جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» در ابهر برگزار می‌شود
کد خبر: 4027115
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» در ابهر برگزار می‌شود

مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر گفت: نخستین جشنواره دانش‌آموزی «مشق ولایت» با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

مشق ولایت

سیدقاسم موسوی مسؤول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با توضیح شرایط جشنواره و زمان برگزاری اختتامیه و نحوه ارسال آثار توسط دانش‌آموزان، اظهار کرد: جشنواره «مشق ولایت» برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در استان زنجان و در سه محور کاملا مستقل برگزار خواهد شد.

وی فراز خوانی قرآن‌کریم، معارف دینی با محوریت آشنایی با خطبه غدیر و ترویج هنر دینی را سه محور جشنواره مشق ولایت اعلام کرد و گفت: در محور قرائت قرآن‌کریم همه دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند آیه ولایت (آیه ۵۵ از سوره مبارکه مائده) را حفظ و با تهیه کلیپ تصویری از قرائت خویش (به صورت صوت و یا ترتیل) در سه دقیقه، آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا جزو شرکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در بخش آشنایی با معارف اهل‌بیت (ع) نیز دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با استخراج ۱۵ مورد از آیات قرآن‌کریم که در خطبه مبارکه غدیر از آنها ذکری به میان آمده و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت‌کنندگان در جشنواره محسوب شوند.

وی ادامه داد: در محور هنری نیز دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم و کلیپ سه دقیقه‌ای از شعرخوانی، قصه‌گویی، نقاشی و خوش‌نویسی خود در حول محور فضائل مولا علی (ع)، غدیر و ولایت و ارسال آن به دبیرخانه، جزو مشارکت‌کنندگان در جشنواره به شمار آیند.
موسوی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره پس از جمع‌بندی آثار دریافتی و ارزیابی آنها، به قید قرعه، برای هر محور، پنج برگزیده مشخص و در روز ولادت امیرالمومنین علی (ع) طی برگزاری برنامه اختتامیه جشنواره، جوایز برگزیدگان را اهداء خواهد کرد.

مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر متذکر شد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره، تا پایان روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند تا آثار خود را به شماره ۰۹۳۶۵۷۳۲۲۹۱ در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و واتسآپ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha