تلاش جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال‌وبختیاری در تحقق سند تحول بنیادین
کد خبر: 4027498
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹

تلاش جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال‌وبختیاری در تحقق سند تحول بنیادین

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال‌وبختیاری به تشریح برخی اقدامات این تشکل نوپا در استان پرداخت و گفت: این تشکل تلاش می‌کند خدماتی را منطبق با فرامین رهبری و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به فرهنگیان و دانش‌آموزان ارائه دهد.

احسان طاهری بنی، دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان

احسان طاهری بنی، دبیر جمعیت فرهنگیان جوان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه این جمعیت نوپا برآمده از دل فرهنگیان استان است و در آذرماه ۹۹ در استان آغاز به کار کرد، گفت: جمعیت فرهنگیان جوان یک تشکل مستقل، خودجوش و جهادی است که اهداف و آرمان‌های بزرگی در سر دارد و بر اساس احساس خلأ موجود در فضای آموزش و پرورش و نظام آموزشی و در راستای برداشتن باری در این مسیر تشکیل شده است.

وی با ذکر اینکه جمعیت فرهنگیان جوان استان در غالب شهرستان‌ها در حال عضوگیری و دارای نمایندگی است، ادامه داد: تلاش می‌شود تا با جذب فرهنگیان دغدغه‌مند سراسر استان و تعلیم آنان در ساحت‌های گوناگون نظیر فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، علمی، پژوهشی و غیره، خدماتی را منطبق با فرامین رهبری و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به فرهنگیان و دانش‌آموزان ارائه دهیم.

طاهری بیان کرد: نظارت و بازرسی ادارات آموزش و پرورش استان و تعامل و همکاری با آنان بخش دیگری از برنامه‌های جمعیت فرهنگیان جوان استان است، همچنین انجام کارهای علمی - پژوهشی مرتبط با آموزش و پرورش در دستور کار این تشکل قرار دارد که در حال حاضر پژوهشی با عنوان نظام مسائل آموزش و پرورش در دست تدوین است که در قالب مقالات و کتاب به ادارات آموزش و پرورش استان و کشور ارائه خواهد شد.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان با ذکر اینکه این تشکل با حمایت و پشتیبانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مشغول فعالیت است، افزود: دفتر تشکل نیز در جبهه فرهنگی مستقر است و با دعوت از معلمان توانمند و برپایی دوره‌های آموزشی و توانمندسازی و تشکیل حلقه‌های مطالعاتی، کادرسازی انجام می‌شود که این نیروها در مناطق محروم استان حضور می‌یابند و در قالب اردوهای جهادی و برپایی کلاس‌ها و دوره‌ها برای فرهنگیان و دانش‌آموزان این مناطق گامی در راستای ارتقای فرهنگی بر می‌دارند.

طاهری با اشاره به اینکه یکی از این اردوهای جهادی در مناطق محروم شهرستان لردگان برگزار شد، بیان کرد: در این اردو فرهنگیان دغدغه‌مند به آموزش دانش‌آموزان محروم که امکان بهره‌مندی از آموزش مجازی را نداشتند، پرداختند و عقب‌‌ماندگی‌های تحصیلی این دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی حتی‌الامکان جبران شد. همچنین تجهیز مدارس در مناطق محروم فارسان و لردگان، توزیع فلش‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان بروجن، فراخوان ثبت‌نام از فرهنگیان استان برای شرکت در دوره‌های کیفیت‌بخشی آموزش با همکاری ادارات آموزش و پرورش، فراخوان مسابقه نقاشی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان بخشی از فعالیت‌های این تشکل است که همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص تازه‌ترین برنامه جمعیت فرهنگیان جوان استان، تصریح کرد: اواخر هفته گذشته ۴۰ نفر از دانش‌آموزان مستعد قرآنی منطقه فلارد که توسط همکاران شناسایی و معرفی شده بودند با اهدای بسته‌های لوازم‌التحریر تفدیر شدند.

طاهری تأکید کرد: منطقه فلارد به‌عنوان منطقه پایلوت توانمندسازی دانش‌آموزان در مباحث قرآنی انتخاب شده است که فرهنگیان مرتبط با جمعیت فرهنگیان جوان استان عمده کار خود را بر فعالیت‌های قرآنی معطوف می‌کنن. در این راستا، با همکاری مربیان و معلمان قرآن مدارس، شناسایی و جذب دانش‌آموزان مستعد قرآنی و آموزش آنان در جهت تربیت نیروهای قرآنی موفق در دستور کار قرار دارد.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان بیان کرد: هزینه فعالیت‌ها غالباً با حمایت و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یا جبهه فرهنگی تأمین می‌شود، برنامه‌هایی هم هستند که با همت و همکاری فرهنگیان و هزینه شخصی آنان به سرانجام می‌رسند. ضمن اینکه اواخر همین هفته، دبیرکل جمعیت فرهنگیان جوان کشور بازدیدی از مدارس مناطق محروم استان خواهد داشت که تلاش می‌شود بتوانیم اعتباراتی را در این سفر جذب و در حد وُسع و توانمندی، مدارس مناطق محروم را تجهیز کنیم.

انتهای پیام
captcha