فضای جامعه منتظر شریعت‌محور و توأم با استدلال است
کد خبر: 4028095
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

فضای جامعه منتظر شریعت‌محور و توأم با استدلال است

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌ موعود(عج) کشور معرفت خدا را شرط شناخت معرفت امام زمان(عج) دانست و گفت: فضای جامعه منتظر شریعت‌محور و توأم با استدلال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌موعود(عج)به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون  آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌ موعود(عج)، امروز، ۲۲ دی‌ماه در همایش تخصصی «مهدویت؛ فرصت‌ها و تهدیدها» که در سالن همایش‎های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در کتب روایی از گفت‌وگوی اباخالد کاهلی با امام سجاد(ع) سخن به میان آمده است که در آن امام چهارم شیعیان ویژگی‌های زمانی که مردم از وجود امام حاضر محروم هستند و به تعبیری دوران غیبت را بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت با چند مقوله مواجه هستیم، اضافه کرد: مهمترین مقوله‌ها و ویژگی‌های دوران غیبت فاصله با امام، حیرت و سرگردانی، فتنه‌ها و ناامیدی است که برای هر کدام از این چالش‌ها راهکار وجود دارد.

نصوری بیان کرد: فاصله و دوری از امام موجب حیرت و سرگردانی شده و هجمه‌ها ایجاد می‌شوند و هر قدر دوران غیبت طولانی شود فاصله از امام بیشتر می‌شود کمااینکه راه مقابله با فتنه‌هایی که وجود دارد دفاع از امام است. امیدآفرینی راه مقابله با چالش یأس و ناامیدی در دوران غیبت است. کسانی که در دوران غیبت، منتظر امام خود باشند بهترین مردمان زمان خود هستند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه انتظار باید چگونگی شناخت امام زمان را با منطق و استدلال بیاموزد، ادامه داد: شرط نخست شناخت امام زمان معرفت خداست و اگر انسان باور به خدا نداشته باشد نمی‌تواند امام زمانش را بشناسد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌ موعود(عج) با اشاره به اینکه کسانی که به دنبال معرفت امام زمان هستند به چند دسته تقسیم می‌شود، بیان کرد: عده‌ای به دنبال معرفت امام هستند و معرفت آنان برای مقابله با امام است که نمونه آن وجود چهار دانشگاه در رژیم صهیونیستی است که فقط پیرامون امام زمان کار می‌کنند و هدف آنان مقابله است.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای به دنبال معرفت امام زمان هستند تا با امام معامله کنند و عده‌ای به دنبال معرفت عاشفانه با امام زمان هستند و ما نیز باید در زمره این افراد باشیم، افزود: آخرالزمان و باور به منجی در بین تمام ادیان دنیا وجود دارد؛ امام زمان منجی عدالت است ولی عده‌ای از بی‌عدالتی سود می‌برند به همین سبب به دنبال شبهه‌افکنی در خصوص آخرالزمان و منجی عالم بشریت هستند.

نصوری با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب نگاه به مهدویت انزواگرایانه بود و با پیروزی انقلاب، مهدویت پویایی پیدا کرد و رهبری تأکید بر تمدن‌سازی اسلامی فرهنگ مهدوی دارند، به تشریح ویژگی‌های جامعه منتظر اشاره کرد و گفت: فضای جامعه انتظار فضایی شریعت‌محور، دارای عقلانیت و توأم با تفکر است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌ موعود(عج) با یادآوری اینکه در زمان ظهور امام زمان(عج) حکمت‌ها رشد می‌کند و ۲۵ باب علم گشوده می‌شود، ادامه داد: جامعه انتظار جامعه تعلیم و تربیت است و فضای آن صداقت‌محوری و عمل‌گرایی است.

وی با اشاره به اینکه برخی جریانات منحرف که وارد کشور شده به دنبال شبهه‌افکنی در خصوص آخرالزمان هستند، اظهار کرد: جریانات منحرف در قالب جریان‌‌های شرفی، غربی، التقاطی، مدعیان دروغین و فرقه‌های وهابیت و بهائیت در کشور فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha