برگزاری همایش روز غزه در حرم رضوی با حضور فعالین مقاومت کشورهای اسلامی
کد خبر: 4028976
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
دبیر همایش بین‌المللی «روز غزه» مطرح کرد:

برگزاری همایش روز غزه در حرم رضوی با حضور فعالین مقاومت کشورهای اسلامی

دبیر همایش بین‌المللی «روز غزه» با اشاره به حضور فعالین مقاومت از کشورهای ترکیه، عراق، لبنان و فلسطین در این رویداد، گفت: نامگذاری این همایش به اسم روز غزه در جهت پاسداشت رشادت‌ها و ایستادگی مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه با رژیم صهیونیستی است.

همایش بین‌المللی روز غزه

به گزارش ایکنا، به نقل از دبیرخانه دائمی همایش بین‌المللی روز غزه، حجت‌الاسلام و المسلمین رسول باقری دبیر این همایش صبح امروز، یکشنبه 26 دی، با اشاره به برگزاری این رویداد به صورت بین‌المللی در روز 29 دی ماه در صحن حرم مقدس رضوی، اظهار کرد: مسئله غزه نه تنها یک بحث مقاومت و بحث اسلامی است بلکه یک مسئله حقوق بشری است.

وی ادامه داد: در مسئله غزه نه تنها کشورهای اسلامی بلکه همه کشورها، حتی سازمان ملل و تشکل‌های مردم‌نهاد (NGO) مقصر هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری غزه عرصه رسوایی آمریکا و مدعیان حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به این مهم که موضوع غزه و ظلم‌هایی که به مردم مظلوم آن شده مسئله‌ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری خیلی به آن تاکید شده یادآور شد: مقام معظم رهبری چندین بار از عدم اهتمام دولت‌های اسلامی به مسئله غزه انتقاد کردند، که پیرو فرمایشات ایشان تصمیم به برگزاری همایش روز غزه گرفته شد و در جهت پاسداشت رشادت‌ها و ایستادگی مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه با رژیم صهیونیستی به این روز نامگذاری شد.

دبیر همایش روز غزه گفت: طبق آخرین اخبار منتشره از سوی صلیب سرخ جهانی ۹۷ درصد آب‌های غزه مسموم شده است که امروزه آب که مایه حیات است در غزه به سلاح کشتار جمعی مبدل شده و بیش از ۹۰ درصد مردم از همین آب مسموم در حال استفاده هستند.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که ما را بر این واداشته که با برپایی این همایش رسانه مردم غزه باشیم این است که وضعیت بهداشت در غزه از ابتدایی‌ترین مسایل نیز بی‌بهره است و حتی تجارت با خارج از غزه نیز بر آنها مقدور نیست، هیچ کشتی حق ورود و خروج به غزه را ندارد و مردمان غزه نمی‌توانند از غزه خارج شوند مگر اینکه از تونل‌های مخفی به مصر رفته و از آنجا پیگیر کارهای خود شوند.

وی به دیگر مسئله برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: عدم مخابره درست وضعیت مردم غزه به جهانیان و سانسور خبرهایی در مورد مظلومیت غزه توسط امپراطوری رسانه و جلوگیری از باخبر شدن ان جی او ها و دادخواهی آنها از وضعیت موجود، ما را بر آن داشت تا با برگزاری این همایش این وضعیت را به آزادی‌خواهان جهان مخابره کنیم.

باقری همچنین به رونمایی سایت قدس شریف به عنوان یک مرجع رسانه‌ای در حوزه حمایت از مقاومت فلسطین در همایش روز غزه اشاره کرد و گفت : این سایت به نشانی http://holyquds.org و به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و روسی فعالیت خواهد کرد که آخرین تحولات فلسطین، روزشمار و مرور تاریخ فلسطین، حامیان قدس شریف و محصولات فرهنگی مرتبط با مقاومت از جمله بخش‌های این سایت می‌باشد.

وی با تشکر از کمیته فلسطین دولت سیزدهم و همچنین استانداری خراسان رضوی و همکاری‌هایشان دلایل برگزاری این رویداد در مشهد را وجود المان قدس شریف در صحن قدس حرم مطهر دانست و اظهار کرد: در این همایش فعالین مقاومت از کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، فلسطین و ایران شرکت خواهند کرد که با همکاری ارگان‌های مختلف برگزار می شود.

یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی روز غزه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آستان قدس رضوی و نهادهای همسو و با حضور و سخنرانی فرماندهان و فعالان مقاومت و حقوق بشر، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha