«بانوی خردمند»؛ عنوان اصلی برنامه‌های هفته زن/ شورای فقهی ویژه زنان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4029503
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
انسیه خزعلی خبر داد:

«بانوی خردمند»؛ عنوان اصلی برنامه‌های هفته زن/ شورای فقهی ویژه زنان تشکیل می‌شود

رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر عنوان اصلی برنامه‌های هفته زن سال جاری را بانوی خردمند اعلام کرد و گفت: با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس از بانوان موفق عرصه‌های علمی تقدیر می‌شود.

بانوی خرمند عنوان اصلی برنامه‌های هفته زن/ تشکیل شورای فقهی مخصوص زنانبه گزارش خبرنگار ایکنا، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر امروز سه‌شنبه 28 دی‌ماه، طی نشستی خبری به تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر پرداخت و گفت: بانوی خردمند عنوان اصلی برنامه‌های این هفته انتخاب شده است. این شعار برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و بانوان است. ایشان مکرراً تأکید داشتند که بانوان با خردمندی و تبیین حقایق می‌توانند مانع از تحریف‌ها شده و مسائل را تبیین کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به این مسئله که در موجی که زنان و خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند، قرار داریم، گفت: بنا داریم از بانوان خردمند تجلیل کنیم و بانوان برای بانوان تلاش و ارائه خدمت کنند.

خزعلی ادامه داد: اولین برنامه هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر از نماز جمعه پیش رو آغاز می‌شود و روز شنبه مراسم میثاق با امام راحل خواهیم داشت. با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز از خدمات پرستاران تقدیر خواهد شد.

تقدیر از بانوان موفق عرصه علم با حضور رئیس جمهور

وی از برگزاری برنامه اصلی این هفته با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: در این مراسم از بانوان دانشمندی که با توانمندی‌های خود در مرزهای دانش حرکت می‌کنند تقدیر می‌شود. برنامه امسال به تقدیر از بانوان موفق در عرصه علم اختصاص دارد اما از سال‌های بعد گسترده‌تر شده و از بانوان موفق در سایر عرصه‌ها نیز تقدیر خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از نشست نخبگانی با حضور بانوان نخبه و رئیس جمهور در روز دوشنبه نیز سخن گفت و اعلام کرد: در این نشست بانوان نخبه نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح خواهند کرد.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف در شهرستان‌ها از جمله تقدیر از خانواده شهدا، تقدیر از بانوان موفق، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای زنان، افتتاح مراکز مختص بانوان مثل مراکز ورزشی، پارک ویژه بانوان، مسابقات ورزشی، ارائه مشاوره‌های رایگان خانوادگی، تحصیلی و ...، انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف، تولید محتوای گرافیکی، آزادسازی بانوان جرائم غیر عمد، حمایت بانوان از بانوان زندانی و آسیب‌دیده، اکران رایگان فیلم، بازدید از موزه‌ها به صورت رایگان و ... نیز خبر داد.

مرخصی تشویقی برای بانوان کارمند در روز زن

وی افزود: پویش «یک حس خوب» در روز زن برگزار می‌شود که براساس آن همه کارمندان خانم مرخصی تشویقی دریافت می‌کنند، به شرط اینکه با خانواده خود در پارک‌های تدارک دیده حاضر شوند.

خزعلی برگزاری نشست‌های مجازی با خانم‌های ایرانی خارج از کشور، وزرای زن کشورهای اسلامی و بانوان مقاومت را از دیگر برنامه‌های هفته زن اعلام کرد.

در ادامه این نشست خبری، خزعلی به سؤال‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص محور برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده، گفت: رفع محرومیت و توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی از جامعه بانوان دو برنامه محوری است که تدوین شده و با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس رونمایی خواهدشد.

خزعلی توانمندسازی و اشتغال بانوان سرپرست خانوار، حمایت از بانوان زندانی و خانواده‌های آنها و کارآفرینی برای بانوان را از دیگر طرح‌های معاونت امور زنان اعلام کرد و گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها مشخص شده و اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی از اجرای 730 همایش دانش‌آموزی و تقدیر از بانوان فرهنگی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه با حضور دستگاه‌های اجرایی، برپایی جشنواره‌ها و راهپیمایی‌های ورزشی، پویشگری برای غربالگری سلامت و برپایی پویش اهدای خون نیز خبر داد.

معاون امور زنان ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که آیا مسئله رعایت عدالت جنسیتی دغدغه دولت سیزدهم است؟ گفت: شاخص‌های عدالت فراگیر تدوین شده که عدالت جنسیتی بخشی از عدالت فراگیر است.

«بانوی خرمند»؛ عنوان اصلی برنامه‌های هفته زن/ شورای فقهی ویژه زنان تشکیل می‌شود

وی در مورد نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به نام بانوان شهید نیز گفت: از شهرداری‌ها برای نام‌گذاری معابر به نام بانوان شهید تقاضا شده است.

«زنان برای زنان»

خزعلی از اجرای پویشی با عنوان «زنان برای زنان» بعد از هفته زن خبر داد و گفت: در این پویش بانوان از خانم‌های زندانی، فرزندان و خانواده‌‌های آنها حمایت خواهند کرد. تلاش می‌شود بانوان زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند و فرزندان و خانواده‌‌های بانوانی که نمی‌توان آنها را آزاد کرد نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حذف زنان از شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ نمی‌دهد

وی در پاسخ به این سؤال که با تغییرات ایجاد شده جایگاه زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف شده است، واکنش شما به این مسئله چیست؟ گفت: این مسئله فعلاً قطعی نیست و نظر نهایی را باید مقام معظم رهبری ارائه کنند که ما منتظر تصمیم ایشان هستیم و با شناختی که از ایشان داریم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

خزعلی در خصوص انتظار معاونت از حوزه‌‌های علمیه برای به روزرسانی مباحث فقهی مرتبط با زنان نیز گفت: با مراجع تقلید و آیت‌الله اعرافی دیدارهایی داشتیم و مطرح کردیم که شورای فقهی مخصوص زنان تشکیل دهیم تا سؤال‌ها و مسائل روز را به این شورا ببریم و بتوانیم احکام فقهی روز را به شورا برده و نظر مراجع را دریافت کنیم. در همین خصوص با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای نیز در این خصوص صحبت شده که وعده داده‌اند برنامه و نشست‌های مستمر در این خصوص داشته باشیم و امیدواریم این برنامه‌ها منجر به حوادث خوب برای خانواده‌ها شود.

وی از برگزاری نشست مشترک معاونت امور زنان و مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه امنیت زنان در آینده خبر داد.

انتهای پیام
captcha