افزایش غنای برنامه‌های دهه فجر؛ زمینه‌ساز ثبات و امنیت کشور
کد خبر: 4030034
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

افزایش غنای برنامه‌های دهه فجر؛ زمینه‌ساز ثبات و امنیت کشور

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان گفت: غنای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام الله دهه مبارک فجر زمینه‌ساز ثبات، اقتدار، امنیت و تعالی کشور است.

رشید قربانی مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان امروز، 30 دی‌ماه در نشست کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی استان، با بیان اینکه دهه مبارک فجر، فرصت مناسبی برای بصیرت‌افزایی و آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان باید دانش‌آموزمحور، اثربخش و ماندگار باشد.

وی با اشاره به رسالت دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: توجه به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از اهداف پیش‌بینی شده در ساحت‌های سند تحول بنیادین است و وظیفه ایجاب می‌کند که به خوبی به این مسائل پرداخته شود.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان بر ضرورت آشنایی نسل آینده‌ساز و دانش‌آموزان با اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های این رویداد عظیم به نسل نوجوان و جوان از طرق مختلف در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به گستردگی آموزش‌ و‌ پرورش و تأثیرپذیری همه گروه‌های جامعه از نظام تعلیم و تربیت، بیان کرد: غنای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام الله دهه مبارک فجر، باعث ثبات، اقتدار، امنیت و تعالی کشور است  در این راستا باید برنامه‌های اثربخش و ماندگاری برای این ایام تدوین شود.

قربانی به اهداف دشمنان و هجمه آنها علیه نسل جوان از طریق تولیداتی مثل فیلم، برنامه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: اگر نظام تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی انجام ندهد، نسل جوان با خطراتی مواجه خواهند شد.

وی افزود: در موضوع شکل‌گیری انقلاب اسلامی به همین شکل است و نیاز به روشنگری و تبیین داشته و ضرورت دارد از ایام دهه مبارک فجر به عنوان فرصت مناسب به منظور افزایش بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان استفاده کرد تا دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان ادامه داد: برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی هزاران نفر در جریان شکل‌گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس شهید شدند و ما وظیفه داریم حافظ خون آنان باشیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی برای نسل آینده‌ساز تبیین کنیم.

وی بر اجرای برنامه‌های ماندگار و مؤثر و دوری از برنامه‌های کلیشه‌ای تأکید کرد و گفت: در ایام دهه فجر باید در همه مدارس ویژه برنامه‌هایی برگزار و در این مراسم توسط سخنرانان گفتمان انقلاب اسلامی، اهمیت و جایگاه انقلاب، دستاوردهای آن به صورت جذاب، شاد و مقایسه‌ای از جایگاه فعلی و زمان پیروزی انقلاب تشریح و تبیین شود.

قربانی با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی نظام ارزیابی برای بررسی عملکرد شهرستان و مدارس در اجرای برنامه‌ها و تشویق ادارات و مدارس موفق، اختصاص موضوع انشای دانش‌آموزان به موضوع پیروزی انقلاب، برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی در مدارس در قالب عکس، تصاویر و پوستر و برگزاری مسابقات کتابخوانی و آماده‌سازی سرود همگانی دانش‌آموزی برای یوم الله ۲۲بهمن را از برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابلاغی مقام معظم رهبری، یادآور شد: ضرورت دارد در این ایام از برنامه‌های حضوری و ظرفیت فضای مجازی و بستر شبکه شاد در اجرای برنامه‌ها با حضور سخنرانان مؤثر استفاده شود.

انتهای پیام
captcha