شهید «سعیدزاده»؛ نماد عینی ایثار اهل سنت در دفاع از نظام
کد خبر: 4030304
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

شهید «سعیدزاده»؛ نماد عینی ایثار اهل سنت در دفاع از نظام

رئیس حوزه هنری استان کردستان با تسلیت شهادت امیر سعیدزاده گفت: شهید سعیدزاده، نمونه عینی ایثار و از خودگذشتگی کردهای اهل سنت در دفاع از نظام و انقلاب است.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، دوم بهمن‌ماه در پیامی با تسلیت شهادت امیر سعیدزاده، راوی کتاب «عصرهای کریسکان» اظهار کرد: مردم کُردزبان همراه و همگام با مردم سایر نقاط کشور در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردند و در سایه این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ نامگذاری کردند.

وی افزود: نگاهی به تاریخ پر از ایثار و حماسه ایران اسلامی نشان می‌دهد که کُردهای اهل سنتی که از جان مایه گذاشته و برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تمام هستی خود را فدا کرده‌اند که نمونه عینی این ایثار و از خودگذشتگی امیر سعیدزاده، مشهور به سعید سردشتی است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: زندگی امیر سعیدزاده، سردشتی که در کتابی با عنوان عصرهای کریسکان مکتوب شده بود به حدی مورد توجه و استقبال قرار گرفت که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در تقریظ این اثر تأکید کردند که «هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ کُرد جذاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ کتاب».

وی ادامه داد: امیر سعیدزاده سردشتی بعد از سال‌ها مقاومت و ایثار در راستای دفاع از انقلاب اسلامی ایران و مقابله با گروهک‌ها و جریان‌های ضدانقلاب، امروز به یاران شهیدش پیوست ولی آنچه که همیشه به یادها خواهد ماند ایثارگری وی و انتخاب راه درست برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران است.

مرادی یادآور شد: اینجانب به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و هنر کردستان و همکارانم در حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان، شهادت اسوه صبر، ایثار و مقاومت شهید امیر سعیدزاده سردشتی، را به خانواده محترم‌ ایشان، سایر وابستگان و مردم مناطق کُردی به‌ویژه شهرستان سردشت تسلیت عرض کرده و برای آن شهید عزیز بزرگ علو درجات را خواستارم.

یادآوری می‌شود که امیر سعیدزاده، معروف به سعید سردشتی، راوی کتاب «عصرهای کریسکان» به علت جراحات شیمیایی ریه، ۲۹ دی‌ماه در بیمارستان ساسان به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha