حسینی: دنبال آمار نیستیم/لارتی: موسیقی ملل به جشنواره اضافه شد
کد خبر: 4030410
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
گزارش ایکنا از نشست خبری جشنواره موسیقی نوای مهر؛

حسینی: دنبال آمار نیستیم/لارتی: موسیقی ملل به جشنواره اضافه شد

نشست خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر، امروز ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور اصحاب رسانه در تالار رودکی برگزار شد.

1482 اثر دریافت شده است

مرتضی حسینی مدیرکل امورهنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) بیان کرد: معاونت امور هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت فعالیت‌های متنوعی دارد. این فعالیت‌ها شامل اکثر شاخه‌های هنری می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش موسیقی ما تا کانون چهار سمفونی تولید کردیم که خیلی مورد استقبال مردم قرار گرفت و بارها از شبکه‌های سراسری صداوسیما پخش شد. جشنواره نوای مهر اولین جشنواره‌ای است که با سایر جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که از قبل داشتیم متفاوت است از این جهت که در این برنامه موسیقی به شعر، سرود، نماهنگ را داریم و بیشتر به قشر جوان،‌ نوجوان و دانش‌آموزی توجه شده است.

مدیرکل امورهنری افزود: خوشبختانه نهادها و سازمان‌های مختلفی از این جشنواره حمایت کردند که می‌توان به اداراه کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، بنیاد رودکی، دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی، شبکه رادیویی فرهنگ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج، اداره کل رفاه و ایثارگران شهرداری تهران و سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران اشاره کرد.

حسینی تعداد آثار دریافتی برای شرکت در نخستین جشنواره ملی نوای مهر را 1482 اثر از 673 هنرمند و گروه بیان کرد.

استقبال پرشوری داشتیم

محمد لارتی دبیر هنری جشنواره موسیقی نوای مهر در این نشست بیان کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره نوای مهر در آخر دی به پایان رسید و با استقبال پرشوری از هنرمندان سراسر کشور مواجه شدیم. آثار متنوعی از نظر فرم‌ و ‌ساختار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نشان‌دهنده آن است که باید توجه ویژه و خاصی را نسبت به هنرمندان موسیقی کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این جشنواره که اولین دوره آن را قرار است پشت سر بگذاریم به نوعی شروع آشنایی و همکاری با عزیزانی است که در این جشنواره شرکت کردند و آثار آنها منتخب شده است. ما جشنواره‌ای تولید محور خواهیم داشت و بر اساس تولیداتی که در طول سال و سا‌ل‌های آتی خواهیم داشت تهیه سند چشم اندازی را در دست اقدام داریم تا این جریان را به سر منزل مقصود برسانیم.

حسینی: دنبال آمار نیستیم / لارتی: موسیقی ملل به جشنواره اضافه شد

لارتی اظهار کرد:‌ بخشی به جشنواره اضافه کردیم که موسیقی ملل است و گروه‌های موسیقی را از کشورهای همسایه دعوت کردیم تا آثار خود را با موضوع صلح، مهربانی و دوستی در این جشنواره اجرا کنند. این بخش در فراخوان اعلام نکرده بودیم که در جریان فراخوان افزوده شد. امیدواریم که در طول اجرای این جشنواره از ۱۰ الی ۱۵ اسفند پوشش مناسب رسانه‌ای از آثار هنرمندان داشته باشیم.

دبیر جشنواره ملی نوای مهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر علت ملی بودن این جشنواره با وجود اندک بودن تجربه در این زمینه چیست بیان کرد: هدف، شناسایی افراد مستعدی است که با موضوع مورد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران کار تولید می‌کنند. اگر در سال آینده ببینیم که نیازی به جشنواره نیست تنها به تولید بسنده می‌کنیم و تنها از تولید حمایت کرده و سطح آن را بالا می‌بریم.

حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر علت برگزاری جشنواره موسیقی نوای مهر که آیا هدف تنها ارائه آمار با مدیران بالادستی است یا خیر بیان کرد: من چون پژوهشگر هستم به اثربخشی بسیار فکر می‌کنم و پخش 400 تیزر ساخته شده از سوی بنیاد در صداوسیما نشان دهنده کیفیت و تکنیک بالای اثر است. ما با توجه به امکانات و منابع مالی‌ای که داریم به کیفیت و اثربخشی فکر می‌کنیم. ایده اولیه این جشنواره از سوی معاون فرهنکی بنیاد داده شد. من اصلا کار آماری نمی‌کنم و دنبال کیفیت و تکنیک هستم و در پایان هر جشنواره ارزیابی میدانی داریم تا به نقاط ضعف و قوت کار آگاهی پیدا کنیم.

حسینی: دنبال آمار نیستیم / لارتی: موسیقی ملل به جشنواره اضافه شد

این نشست با حضور مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد لارتی دبیر هنری جشنواره نوای مهر، مینا آتشی روابط عمومی نخستین جشنواره نوای مهر و حضور اصحاب رسانه صبح امروز شنبه دوم بهمن ماه 1400 در تالار رودکی برگزار شد.

گزارش از سجاد محمدیان
انتهای پیام
captcha