تفکر و عقلانیت در اولویت‌ تصمیم‌های زندگی باشد + عکس
کد خبر: 4031945
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
در جشن «کوثر ولایت» مطرح شد؛

تفکر و عقلانیت در اولویت‌ تصمیم‌های زندگی باشد + عکس

یک کارشناس دینی با بیان اینکه انسان‌ها باید در همه مباحث دقت، تفکر و عقلانیت را در اولویت‌ تصمیم‌های زندگی خود قرار دهند، گفت: زندگی دادگاه نیست تا در آن به دنبال احقاق حق خود باشیم، زندگی، زندگی است، باید گذشت کرد تا بتوان از آن لذت برد، گذشت رمز پیروزی در زندگی است.

جشن کوثر ولایتبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم جشن «کوثر ولایت» به‌مناسبت گرامیداشت ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با تجلیل از بانوان روستای علی‌آباد گونه و  گروه سرود منتظران مهدی(عج) از سوی هئیت مذهبی انصارالمهدی(عج) و مرکز افق آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و با مشارکت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج و پایگاه‌های مقاومت بسیج روستای علی‌آباد گونه، هفتم بهمن‌ماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر رضاسلطانی، سخنران این مراسم در سخنانی با تأکید بر اینکه انسان‌های موحد باید نسبت به واجبات دینی بیشتر از مستحبات اهتمام ورزند، اظهار کرد: زندگی دادگاه نیست تا در آن به دنبال احقاق حق خود باشیم، زندگی، زندگی است، باید گذشت کرد تا بتوان از آن لذت برد، گذشت رمز پیروزی در زندگی است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) که می‌فرماید «به هدایت پیغمبرتان اقتدا کنید که آن برترین هدایت است و به سنت او عمل کنید که از هدایت‌کننده‌ترین سنت‌هاست»، گفت: انسان‌ها باید در همه مباحث دقت، تفکر و عقلانیت را در اولویت‌ تصمیم‌های زندگی خود قرار دهند؛ در واقع تفکر، عقلانیت و اخلاق متعالی باید معیار اصلی هر کار و زندگی انسان باشد.

وی با بیان اینکه مرد امنیت زندگی و زن مایه آسایش و آرامش زندگی است، ادامه داد: حضرت زهرا(س) که دارای سجایای الهی و والایی بودند بر امر خانواده‌محوری و تربیت فرزندانش در زندگی و انفاق و مردم‌داری اهتمام خاصی داشتند و مردم جامعه نیز با الگوبرداری از این بانوی بزرگوار، باید نسبت به امور دینی و سبک زندگی متعالی دقت ویژه‌ای داشته باشند.

رضا‌سلطانی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) دارای نام و القاب نیکو و کنیه بی‌نظیری است، بیان کرد: ام‌ابیها کنیه حضرت صدیقه‌ کبری(س) بود و به معنای ریشه و اصل است، پس زن در جامعه ما ریشه، اصل و اساس است و اساس تشکیل شخصیت و هویت فرزندان به دست مادر خانواده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دارای جایگاه ویژه به‌عنوان مادر حکمت و دختر پیامبر رحمت است، اظهار کرد: در سایه تشکیل خانواده و روابط خوب میان زن و شوهر، کمال و رشد ویژه‌ای از محبت و صفا و امید به دست می‌آید که مایه تکامل روحی و اخلاقی انسان است که شاید جایگزین نداشته باشد. پس نتیجه می‌گیریم که رضایت شوهر، فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح و مؤمن بالاترین سرمایه برای زن در زندگی است.

یادآور می‌شود، این مراسم با برنامه‌های مولودی‌خوانی عبدالله خیراللهی و رحمان نوازنی، شاعر برتر کشوری، جشن آغاز و تشکیل زندگی مشترک یک زوج جوان در جوار امامزاده عبدالله(ع) روستای علی‌آباد گونه و با مجری‌گری علیرضا عُلیا همراه بود.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: هاجر محمدی

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه رسول زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۰:۰۱
0
6
خیلی خوب بود
captcha