کشتار مسلمانان با اسلحه دشمن شایسته جامعه اسلامی نیست
کد خبر: 4031953
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

کشتار مسلمانان با اسلحه دشمن شایسته جامعه اسلامی نیست

امام‌جمعه سنندج گفت: متأسفانه امروز جهان اسلام با اسلحه و توطئه دشمن لباس برادر مسلمان خود را رنگین می‌کند و خون آن‌ها را بر زمین جاری می‌کند که این شایسته اسلام و مسلمین نیست.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق‌رستمی، امام‌جمعه سنندج، امروز، هشتم بهمن‌ماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجدجامع سنندج اظهار کرد: متأسفانه امروز جهان اسلام با اسلحه و توطئه دشمن لباس برادر مسلمان خود را رنگین می‌کند و خون آن‌ها را بر زمین جاری می‌کند که این شایسته جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: دشمنان اسلام و مسلمین امروز بین مسلمانان تفرقه ایجاد کرده و تمام زیربنای اقتصادی کشورهای اسلامی را به یغما برده و تمام کشورهای اسلامی را ویران کردند و جای تأسف دارد که با وجود این امر بازهم سلاح دشمن در دست مسلمانان باشد.

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه مسلمانان امروز باید در این امر تأمل و تفکر کرده و میدانی برای خودنمایی دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی نگذارند، بیان کرد: امروز سازمان به اصطلاح حقوق بشر که باید از مظلوم دفاع کرده و مبارزات ظالمانه را محکوم کند، قفل سکوت را اختیار کرده است.

وی ادامه داد: دین اسلام برای انسان و انسانیت ارزش و جایگاه والایی قائل شده اما امروز می‌بینم که خون انسان هیچ ارزشی ندارد و هزاران مسلمان بی‌گناه و مظلوم در افغانستان، فلسطین، سوریه، یمن و سایر کشورهای اسلامی بدون هیچ ظلمی قتل‌عام می‌شوند.حققتا این جنایت‌ها در کشورهای اسلامی تا چه زمانی ادامه می‌یابد. این جنایت‌ها حقیقتی را بر ما روشن می‌کند که سازمان ملل زیر سلطه کشورهای استعمارگر جهان قرار دارد و هیچگاه از مظلوم دفاع نخواهد کرد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه بر مسلمانان واجب است که با صدایی رسا مظلومیت مسلمانان جهان را محکوم کنند، افزود: امروز بعد از نماز جمعه نمازگزاران مؤمن با اظهار پشتیبانی از برادران مسلمان خود و سکوت سازمان ملل از قتل عام مسلمانان راهپیمایی کرده و ندای این مظلومیت را به جهانیان برسانیم.

امام‌جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نسخه شفابخش اسلام گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «زمانیکه خداوند رحمت را خلق کرد 100 قسمت رحمت را مابین زمین و آسمان قرار داد که گستردگی آن به وسعت آسمان و زمین است». و پیامبر در حدیثی می‌فرماید: «اگر کسی که رحم نداشته باشد به او رحم نمی‌شود و کسانی که اهل رحم به جامعه بشریت هستند خداوند به آنان رحم خواهد کرد».

وی دین اسلام، دین ترحم و عطوفت و مهربانی است نه قتل و کشتار، افزود: خداوند متعال در آیه 156 سوره اعراف می‌فرماید: «وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ؛ و رحمتم همه چیز را فرا گرفته است» با وجود رحمت خداوند ما مسلمانان نیز باید به یکدیگر رحم کرده و در زمانی مظلومیت یاری مظلومان بشتابیم و بر یکدیگر رحم و عطوفت داشته باشیم.

ماموستا رستمی در پایان یادآور شد: کمک به نیازمند از ویژگی‌های مسلمان است لذا باید با الگوگیری از پیامبر رحمت و مهربانی به این خصیصه بارز مسلمانی و انسانیت توجه کرد.

انتهای پیام
captcha