پیکر آیت‌الله صافی در جوار حرم سید الشهداء(ع) به خاک سپرده شد + فیلم
کد خبر: 4033603
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

پیکر آیت‌الله صافی در جوار حرم سید الشهداء(ع) به خاک سپرده شد + فیلم

پیکر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) عصر امروز پس از تشییع باشکوه در بین الحرمین و طواف در اطراف مضجع سید الشهداء(ع) در صحن مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خانه ابدی اش جای گرفت.

به گزارش ایکنا، پیکر آیت‌الله‌العظمی صافی صبح امروز به نجف اشرف رسید و پس از تشییع در حرم امام علی(ع) و طواف به کربلای معلی منتقل شد.

هزاران نفر از شعیان و مقلدان آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی عصر امروز با حضور در کربلای معلی و حرمین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تابوت معظم له را بردوش گرفتند.

تشییع پیکر این عالم وارسته در بین‌الحرمین با حضور علما و مؤمنان همراه با روضه خوانی و ذکر مصیبت برگزار شد و جمعیت بسیار زیادی در این مراسم در بین‌الحرمین حضور داشتند.

پیکر این عالم ربانی بعد از مراسم تشییع هزاران نفری و با حضور شخصیت های دینی ، علمی و فرهنگی و جمع کثیری از شیعیان عراقی و ایرانی، سرانجام در صحن مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خانه ابدی‌اش جای گرفت.

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی دوشنبه هفته جاری پس از یک دوره بیماری و در سن ۱۰۳ سالگی در شهر قم دعوت حق را لبیک گفت.

 
 

پیام تسلیت رهبر جنبش اسلامی نیجریه به مناسبت ارتحال آیت‌الله صافی

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی ، پیام تسلیتی صادر و این ضایعه بزرگ را به امت اسلامی تسلیت گفت.

در پیام شیخ زکزاکی آمده است: رحلت این استوره اخلاق و فقیه برجسته ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه، جمیع مسلمانان و شیعیان اهل بیت(ع) در جای جای عالم است زیرا که از دست دادن فقیهی تأثیر گذار همانند آیت‌الله صافی گلپایگانی خلأ بزرگی ایجاد کرده که پر کردن آن نیازمند سال‌ها زمان است.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه افزود: وی در طول عمر با برکت خود خدمات ارزنده‌ای به اسلام و جامعه اسلامی داشت.

در پایان این بیانیه آمده است: بنده به نوبه خود این مصیبت وارده را به محضر بقیة‌الله الاعظم (عج)، حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله)، ملت شریف و قدرشناس ایران، خانواده و بستگان ایشان و کلیه حوزه‌های علمیه جهان تشیع تسلیت عرض می‌کنم.

 

انتهای پیام
captcha