امام هادی(ع)؛ ‌برترین الگو در مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی
کد خبر: 4033838
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد:

امام هادی(ع)؛ ‌برترین الگو در مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی

امام‌جمعه بوشهر امام هادی(ع) را نمونه‌ای از یک انسان کامل و یک مجموعه بزرگ از اخلاق اسلامی دانست و گفت: این امام همام دارای ویژگی‌های فراوانی از جمله برترین الگو برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام‌جمعه بوشهربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام‌جمعه بوشهر در سخنرانی مجازی که به‌مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) در کانال خبری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر منتشر شد، با بیان اینکه این امام بزرگوار در هشت سالگی به امامت رسیدند و به مدت ۳۳ سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند، اظهار کرد: دوران امامت امام هادی(ع) با خلفای عباسی از جمله متوکل همزمان بود و بیشتر سال‌های امامت را در سامرا تحت نظارت حاکمان عباسی گذراندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آن حضرت در فضای پر از اختناق به امامت رسیدند، تصریح کرد: امام هادی(ع) با فشارهای حکومت عباسی از مدینه به سامرا با اجبار هجرت کردند و در محله‌ استقرار لشکریان خلفای عباسی قرار گرفتند که تحت نظارت ویژه بودند.

امام‌جمعه بوشهر اضافه کرد: دهمین رهبر و پیشوای شیعیان در فضایی قرار داشتند که علاوه بر اختناق سیاسی، جهان اسلام مورد تهاجم فرهنگی خارجی و داخلی قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی داخلی در دوران امامت حضرت امام هادی(ع) توسط افراد منحرف شایع بود، گفت: علاوه بر آن، تهاجم اقتصادی در جهان اسلام و مسلمانان انقلابی شدت گرفت و بسیاری از مسلمانان انقلابی دچار فقر اقتصادی شدید بودند کما اینکه در مدینه این فقر در آن زمان مشهور است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: به سبب تبعید امام هادی(ع) به سامرا ارتباط بین امام و امت اسلامی قطع شد ولی آن حضرت تهاجم سیاسی و فرهنگی با اقتدار و صلابت که از خودشان نشان دادند از بین بردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امام هادی(ع) را نمونه‌ای از یک انسان کامل و یک مجموعه بزرگ از اخلاق اسلامی دانست و گفت: این امام همام دارای ویژگی‌های فراوانی از جمله برترین الگو برای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه همه خلفای عباسی به اشکال مختلف توسط نیروهای خودشان از بین رفتند، ادامه داد: امام هادی(ع) تهاجم فرهنگی دشمنان را با بیانات خودشان و تبلیغ عالمانه و مقتدرانه و برنامه‌ریزی و تألیفات حکیمانه، از بین بردند و ارتباط امت و با امام با تأسیس شبکه وکلا و نمایندگان که ایجاد کردند جغرافیای نفوذ در کل جهان اسلام اضافه شد.

وی با اشاره به تقویت جایگاه و مقام امامت در جامعه آن زمان، تصریح کرد: شناخت معرفتی نسبت به ائمه‌ اطهار(ع) از جمله امام هادی(ع) برای رسیدن به کمال و رستگار شدن یک ضرورت است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری معرفت به خدا و خاندان عصمت و طهارت(ع) را سبب دور شدن از گناهان و قرار گرفتن در مسیر ترقی و پیشرفت دانست و یادآور شد: توجه ویژه به اهل‌ بیت(ع) انسان را در مسیر ترقی و سعادت قرار می‌دهد.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha