برگزاری مراسم اعتکاف با ۲۰ درصد ظرفیت در خوزستان
کد خبر: 4033952
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

برگزاری مراسم اعتکاف با ۲۰ درصد ظرفیت در خوزستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان در نشست ستاد استانی کرونا از برگزاری مراسم اعتکاف با ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

مراسم اعتکاف با ۲۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان، ولی‌الله حیاتی، فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ۱۶ بهمن‌ در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از بدو شیوع کرونا در دوره‌های مختلف محدودیت‌های وسیع و متنوعی اعمال شد. آنچه اکنون مبنای کار ستادهای مقابله با کرونا است، اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی است.

وی افزود: محدودیت‌ها باید به گونه‌ای اعمال شوند که ادامه فعالیت کسب و کارها، ادامه واکسیناسیون و تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری در نظر گرفته شود.

حیاتی ادامه داد: متصدیان رستوران‌ها و اصناف موظف هستند تزریق دو دوز واکسن توسط خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان را کنترل کنند. نظارت در این خصوص بر عهده اتحادیه‌ها و نظارت عالی آن با بهدشت است. رعایت محدودیت‌های هوشمند کرونایی در دیگر صنوف نیز باید به همین منوال باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان گفت: علاوه بر این، برای مقابله با سویه جدید کرونا، محدودیت‌هایی اعمال شده است. در این راستا جلسات در مکان‌های سربسته باید حداکثر با ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شوند. مراسم مذهبی، فرهنگی، آیینی و اجتماعی نیز در اماکن مسقف باید با ۲۰ درصد ظرفیت مکان و حداکثر به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شوند. پروازها نیز باید با ۶۰ درصد ظرفیت انجام شوند و این موضوع باید در خوزستان محقق شود.

حیاتی گفت: با توجه به شرایط رنگ‌بندی و دادن اختیار تصمیمات محلی و منطقه‌ای به استاندار، در شهرهای قرمز و نارنجی استان خوزستان تمامی فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری است.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران مبتلا به سویه جدید کرونا، بیان کرد: در این راستا بیمارستان‌ها به دو بخش  خصوصی و دولتی تقسیم شده‌اند؛ در این مرحله باید بیمارستان‌های نفت، تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه بیماران را پذیرش کنند و در صورت تکمیل ظرفیت این بیمارستان‌ها از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی موجود است و مراکز واکسیناسیون در حال ارائه خدمت به مردم هستند، گفت: فرماندارن اهتمام جدی به واکسیناسیون شهروندان داشته باشند.

وی بیان کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان کاهش پیدا کرده است و باید فرمانداران نظارت بر اجرای این شیوه‌نامه‌ها را تشدید کنند.  

حیاتی افزود: در خصوص برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. اعتکاف نیز با ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت شیوه‌نامه‌های مد نظر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha