دو مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4035574
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
در هفته‌ای که گذشت؛

دو مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت دو مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، رقیه غانمی منصوری؛ مادر شهیدان والامقام نجیبه و نوریه غانمی منصوری و جانباز سلیمه غانمی منصوری پس از سال‌ها فراق از فرزندان افتخارآفرینش در 16 بهمن ماه سال 1400 به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیده نجیبه غانمی منصوری دهم فروردين 1351 در شهرستان خرمشهر به دنيا آمد و در هشتم آذر 1361 در بمباران هوايی آبادان بر اثر اصابت تركش شهيد شد.

شهیده نوریه غانمی منصوری بيست و نهم دی 1356 در شهرستان آبادان به دنيا آمد و در هشتم آذر 1361 در بمباران هوايی زادگاهش بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

مادر شهیدان محمدزاده

سیده سلطنت حمیدتبار امیری الگوی صبر و استقامت، نماد ایثار و مقاومت و اسوه ایمان، مادر گرانقدر سرداران شهید ابوالحسن، ابوالقاسم و هادی محمدزاده پس از سال‌ها انتظار سحرگاه جمعه 15 بهمن ماه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. 

سردار شهید ابوالحسن محمدزاده متولد ۱۳۳۷ در سال ۱۳۶۵ در منطقه ام‌الرصاص، سردار شهید ابوالقاسم محمدزاده  متولد ۱۳۴۰ در سال ۱۳۶۳ در منطقه جزیره مجنون و هادی محمدزاده متولد  ۱۳۴۹ در سال ۱۳۶۴در منطقه هورالعظیم به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جانباز 70 درصد

جانباز اکرم فضلی از نیروهای عراقی جبهه دفاع مقدس بود که داوطلبانه با عضویت در بسیج عازم نبرد حق علیه باطل شد و علیه متجاوزان بعثی به مبارزه پرداخت و در این راه به مقام جانبازی نایل آمد.

وی متولد سال 1336 در کشور عراق است. شهید فضلی در سن 25 سالگی در فروردین سال 1361 عازم جبهه‌ها شد و در اردیبهشت همان سال بر اثر اصابت تیر به ناحیه کمر به درجه جانبازی رسید.

جانباز فضلی سرانجام بعد از 39 سال صبر بر رنج مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به مقام شهادت رسید.

جانباز 70 درصد

هدایت‌اله روستاپور جانباز گرانقدر ۷۰ درصد پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد هدایت‌اله روستاپور متولد شهرستان بندرانزلی در اردیبهشت ماه 1366 طی عملیات بیت‌المقدس 5، به درجه جانبازی نائل آمده بود.

انتهای پیام
captcha