استفاده بهینه از فضای مجازی و تجلیل از شرکت‌کنندگان ویژه؛ از محاسن انحصاری مسابقات امام علی(ع)
کد خبر: 4036503
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
در بیانیه هیئت داوران آمده است؛

استفاده بهینه از فضای مجازی و تجلیل از شرکت‌کنندگان ویژه؛ از محاسن انحصاری مسابقات امام علی(ع)

در بیانیه هیئت داوران پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) استقبال گسترده علاقه‌مندان به قرآن کریم جهت شرکت در بخش‌های مختلف، برگزاری مسابقات به صورت مجازی و استفاده بهینه از آن، بکارگیری هیئت داوران متشکل از 60 نفر از کارشناسان صاحب نام و اساتید کشوری و بین‌المللی و.. از ویژگی‌های منحصر به فرد این مسابقات مردمی عنوان شده است.

مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدرضا پورزرگری، رئیس هیئت داوران پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در اختتامیه این مسابقات به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت. متن این بیانیه بدین شرح است؛

«سپاس خداوند را که بار دیگر توفیق خدمتگزاری به ساحت کلامش را در برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات امام علی(ع) را به خادمان قرآن ارزانی داشته است و در ایام ماه مبارک رجب و در آستانه میلاد با سعادت قرآن ناطق، حضرت امام علی(ع) مراسم اختتامیه این رویداد مهم قرآنی در حال انجام است.

هیئت داوران این دوره از مسابقات ضمن قدردانی و تشکر از همه شرکت‌کنندگان و تمام خادمان و دست‌اندرکاران و بانی و مؤسس دارالقرآن، مدیرعامل و عوامل فنی و اجرایی، نکاتی چند را تقدیم می‌کند؛

1- پانزدهمین دوره مسابقات امسال نیز علی‌رغم وجود مشکلات کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در رشته‌های حفظ کل، 20 و 10 جزء و قرائت تحقیق و ترتیل و مفاهیم سوره‌های یاسین و نور در دو گروه کمتر از 16 سال و بالای 16 سال در بخش آقایان و در بخش بانوان در دو گروه سنی بالای 26 سال و زیر 26 سال با ثبت نام بیش از 13 هزار نفر برگزار شد.

2- استقبال گسترده علاقه‌مندان به قرآن کریم جهت شرکت در بخش‌های مختلف به ویژه حفظ قرآن کریم در مرحله مقدماتی و فینال در ارزیابی مسابقات از امتیازات این دوره بوده است.

3-برگزاری مسابقات به صورت مجازی بنابر روایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای مناسب و زمان‌بندی برنامه‌ها و هیئت داوران و متسابقان یکی دیگر از جلوه‌های مصادیق بزرگداشت قرآن بوده است.

4-اهتمام ریاست دارالقرآن، مدیرعامل، کمیته فنی و ناظران در برپایی با شکوه این دوره از مسابقات و هیئت داوران متشکل از 60 نفر از کارشناسان صاحب نام و اساتید کشوری و بین‌المللی موجب ارتقای سطح کیفی این دوره از مسابقات و اعتماد حداکثری متسابقان جهت شرکت در این دوره از مسابقات بوده است.

5- کیفیت جوایز و اعطای جوایز حد نصاب به افرادی که مقام کسب کرده‌اند و معرفی و تجلیل از شرکت‌کنندگان ویژه و نوجوان 12 سال و زیر 12 سال به عنوان «ستارگان قرآنی» از دیگر محاسن انحصاری این دوره از مسابقات مردمی بوده است که بدون استفاده از بودجه‌های دولتی و کاملاً شخصی انجام می‌شود.

6- رویکرد تشویقی و بزرگداشت برخی از چهره‌های قرآنی در حاشیه اختتامیه از دیگر افتخارات این مسابقه ملی است.

7- حضور قاطبه جامعه قرآنی کشور و قاریان و حافظان سایر کشورها، وجهه بین‌المللی به مسابقات امام علی(ع) بخشیده است و حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط و چهره‌های شناخته شده قرآنی و خبرگزاری‌‌ها جهت انعکاس این رویداد عظیم قرآنی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.

8- استفاده بهینه از فضای مجازی به گونه‌ای که حتی قرآن‌آموزان و متسابقان در نقاط کم‌برخوردار توانستند در این مسابقات شرکت کنند و توجه به این موضوع از ضروریات ترویج قرآن است.

9- در آخر با آرزوی حاکمیت اخلاق و رفتار قرآنی در جامعه به ویژه در بین اهالی قرآن، در بین حافظان، قاریان و مرتلان و ... تک تک خادمان قرآن از ریاست محترم و مؤسس دارالقرآن و دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات و همه خادمانی که در برگزاری بهتر پانزدهمین دوره مسابقات تلاش داشتند و همچنین عزیزان در دارتحفیظ تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 و سعیکم مشکوراً/ آخِرُ دَعْواهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ»

انتهای پیام
captcha