مراقب باشید اخبار کرونایی را از چه منبعی دریافت می‌کنید
کد خبر: 4036704
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

مراقب باشید اخبار کرونایی را از چه منبعی دریافت می‌کنید

یک کارشناس سلامت روان در خراسان‌‌جنوبی گفت: در دوران شیوع کرونا حتما از کانال‌های رسمی برای دریافت اخبار استفاده کنید و اگر دیدید بسیار مضطرب می‌شوید چند وقتی اخبار مربوط به کرونا را کاملا کنار بگذارید، اما رعایت پروتکل‌ها را حتی در این دوران نیز فراموش نکنید؛ به عبارت دیگر کرونا را فراموش نکنید اما وسواس فکری در مورد آن را کنار بگذارید.

مهشید چوبداری، کارشناس سلامت روان در خراسان‌‌جنوبیمهشید چوبداری، کارشناس سلامت روان در خراسان‌‌جنوبی با طرح یک موضوع مهم در خصوص کرونا، اظهار کرد: شک راجع به اخبار و یا شایعات و اطلاعات، امری است که در این شرایط بسیار اتفاق می‌افتد. ذهن انسان کنجکاو بوده و تمایل دارد از منابع مختلف اطلاعاتی دریافت کند که خود را آرام کند، اما آیا این منابع اطلاعاتی مورد رجوع ما موثق هستند؟ باید حساس بود چراکه خواندن شایعات به ذهن و روح ما آسیب می‌رساند.

وی بیان کرد: مواردی چون مصرف داروهای گیاهی برای جلوگیری از کرونا و یا انجام اقداماتی برای درمان کرونا از جمله مهم‌ترین موضوعات شایعه هستند که باید با بررسی دقیق به آنان توجه کرد و ابتدا دانست که این اطلاعات از چه منبعی به دست ما می‌رسند.

چوبداری ادامه داد: در این دوران حتما از کانال‌های رسمی برای دریافت اخبار استفاده کنید و اگر دیدید بسیار مضطرب می‌شوید چند وقتی اخبار مربوط به کرونا را کاملا کنار بگذارید، اما رعایت پروتکل‌ها را حتی در این دوران نیز فراموش نکنید؛ به عبارت دیگر کرونا را فراموش نکنید اما وسواس فکری در مورد آن را کنار بگذارید.

وی بیان کرد: امری که در این دوران به بدتر شدن اوضاع و حتی بیمار کردن ما کمک می‌کند، احساساتی شدن بیش از حد است که باید آن را نادیده بگیرید؛ ارتباطات زیاد خانوادگی را کنار بگذارید و از سر زدن به بیماری که کرونای مثبت دارد، دوری کنید.

این کارشناس سلامت روان تصریح کرد: فراموش نکنید کادر درمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا حال فردی که به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری است را بهبود بخشند؛ بنابراین احساساتی شدن ما و مراجعه دائم به بیمارستان برای ملاقات بیمار خود تنها مشکلات را افزایش خواهد داد.

چوبداری یادآور شد: اگر فکر می‌کنید در این دوران نمی‌توانید از شایعات و اخبار مختلف بگذرید و یا ذهنتان درگیر شده، بهتر است با یک مشاور و یا روانشناس صحبت کرده و تلاش کنید این دوران را پشت سر بگذارید؛ فراموش نکنید مشورت یکی از توصیه‌های مم دین ماست و نتیجه‌اش از بین رفتن حس شک در ذهن انسان است.

انتهای پیام
captcha