افراد برای شرکت در جهاد تبیین منتظر مجلس و میز نباشند
کد خبر: 4038284
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ ۹

افراد برای شرکت در جهاد تبیین منتظر مجلس و میز نباشند

رئیس ادار امور قرآنی تبلیغات اسلامی با یادآوری منویات رهبر معظم اقنلاب در خصوص تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین گفت: رهبری از این جهت نام جهاد را بر این امر نهادند که افراد در خصوص تبیین دستاوردهای نظام منتظر محفل، مجلس و میز نباشند بلکه در هر جمع خانوادگی و اجتماعی به امر جهاد تبیین پرداخته و مشارکت کنند.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: منویات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین، چند پیام دارد که باید دقیق از زوایای مختلف به آن‌ها توجه داشت.

وی افزود: نخست اینکه خود کلمه تهاجم حرف‌های بسیاری دارد، اکنون زمان دفاع نیست و هدر دادن زمان جهت دفاع می‌تواند زمینه شکست باشد؛ بلکه باید تهاجمی ورود کرد و به دشمن فرصت حمله نداد. دوم اینکه در شرایط فعلی تهاجم نظامی نه به طور صد در صد نیاز است و نه کارآمد بلکه باید به ابعاد مختلف تهاجم در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به ویژه در حوزه فضای مجازی توجه شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: سوم محوریت جهاد تبیین مبنی بر اینکه حقایق نظام و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم گفته شود. بیان حقایق و توجیه مردم نسبت به اتفاقات نظام و دستاوردهای بزرگ و مهم می‌تواند روحیه مشارکت ملی مردمی را در فعالیت‌های اجتماعی افزون کند. به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری بدین جهت نام جهاد را بر این امر نهادند که افراد در خصوص تبیین دستاوردهای نظام منتظر محفل، مجلس و میز نباشند بلکه در هر جمع خانوادگی و اجتماعی به امر جهاد تبیین پرداخته و مشارکت کنند.

موسوی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه و راهکار اثربخش در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است و از بارزترین عرصه جهاد است که می‌تواند چهره حقیقی حق و باطل را نشان دهد و توطئه دشمنان را خنثی کند، گفت: مصداق بارز جهاد تبیین را می‌توان در قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و واقعه کربلا مشاهده کرد. گرچه حکومت‌های آن زمان طی چند نسل تلاش کردند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بازنده و مغلوب در جنگ نشان دهند و کربلا را مختومه کنند، نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در انجام جهاد تبیین در واقعه کربلا باعث شد این واقعه نقش دیگری به خود بگیرد. جلوه حماسی و اخلاقی آن‌چنان تببین شد که پس از قرن‌ها نام امام حسین(ع) به عنوان شاخص‌ترین نام در مبارزه با حکومت‌های ظالم و جور است.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است که عموم مردم از آن‌ها بی‌اطلاع بوده و دشمنان از این بی‌اطلاعی مردم به نفع خود استفاده می‌کنند به تبیین مصداق‌هایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی پرداخت.

موسوی بیان کرد: در حوزه قرآن کریم وضعیت جامعه قبل از انقلاب و زمان پهلوی با وضعیت فعلی اصلا قابل قیاس نیست؛ در زمان گذشته چند قاری یا حافظ بین‌المللی داشتیم؟ امروزه کسب رتبه‌های متعدد قرآنی در عرصه‌های بین‌المللی با حضور آقایان و بانوان بسیار با اهمیت است. گسترش فعالیت‌های قرآنی، جلسات، محافل و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک اتفاق نادر است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین جامعه قرآنی کشور بعد از انقلاب اسلامی و طی 42 سال گذشته  وسعت و گستره قابل توجهی داشته به نحوی که در دورترین مناطق و محرم‌ترین روستاها معلم قرآنی یا فعال قرآنی حضور دارد، در حالی که در زمان پهلوی در شهرهای بزرگ هم تعداد معلمان یا فعالان قرآنی محدود بود. بعد از انقلاب توجه به حوزه حفظ، تفسیر و سبک زندگی قرآنی کم‌نظیر بوده که باید با آمار و ارقام به مردم ارائه شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha