جهاد تبیین موجب همراهی بیشتر مردم می‌شود
کد خبر: 4036047
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ ۲

جهاد تبیین موجب همراهی بیشتر مردم می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: باید مشکلات و مسائل کشور به درستی برای مردم تبیین شود چراکه همراهی آن‌ها در حل مشکلات کشور بیشتر می‌شود.

جعفری قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیجعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه مصداق‌های حوزه اقتصادی، دیپلماسی و اجتماعی در جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب چیست، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه داریم صرف کمبود امکانات و منابع نیست، بخشی از مشکلات و نارضایتی‌ها ناشی از عدم اطلاع مردم از وضعیت جامعه است.

وی افزود: برخی‌ها تصور می‌کنند مشکلات اقتصادی در جامعه به دلیل عدم تعامل با کشورهای غربی است در حالی که اگر چنین باشد، کشوری مانند ترکیه نباید تورمی مانند ما داشته باشد و وضع اقتصادی آن خیلی بهتر از ما باشد یا کشورهای دیگری که به راحتی با کشورهای غربی در ارتباط هستند مانند پاکستان وضع آنان باید به مراتب بهتر از ما باشد اما چنین چیزی نیست.

قادری ادامه داد: با گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز دارند که توجیه شوند در چه حوزه‌هایی موفق شدیم و این‌گونه نیست که فقط اقتدار نظامی داریم بلکه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم اقتدار داریم و هیچ کشوری نمی‌تواند اراده‌اش را بر ما تحمیل کند ممکن است با تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند اما به این مفهوم نیست که می‌توانند ما را از پا درآورند. تحریم‌ها و مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته بر ما اعمال کردند اگر به هر کشوری اعمال کرده بودند، تا به حال آن کشور از پا درآمده بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید این مباحث برای مردم تبیین و روشن شود تا بهتر وضعیت فعلی کشور را درک کنند، گفت: اگر مردم این مشکلات را بشناسند و اطلاع یابند راحت‌تر در اتفاقات و حوادثی که ممکن است پیش آید، نسبت به هجمه‌های ضد انقلاب و دشمنان این کشور بی‌تفاوت خواهند بود لذا جهاد تبیین موجب می‌شود تا همراهی مردم در مشکلات کشور بیشتر شود.

وی تأکید کرد: نیاز به روشنگری و استدلال‌های قوی و متقن داریم تا مردم شناخت کامل نسبت به وضعیت فعلی و جایگاه کشور به دست آورند زیرا اگر مردم را توانمند و آگاه کنیم، باعث می‌شود که فریب تبلیغات رسانه‌های معاند را نخورده و سرمایه اجتماعی کشورمان که همین مردم هستند، تقویت شود.

قادری در ادامه در پاسخ به اینکه علی‌رغم گذشت چند ماه از روی کارآمدن دولت انقلابی و اذعان اینکه سه قوا با یکدیگر یکدست و انقلابی شده‌اند، اما چرا هنوز گرانی‌ها وجود دارد؟ گفت: شرایط فعلی و سمت و سوها درست و اصلاح شده است همین که در مذاکرات هسته‌ای مشاهده می‌کنیم طرف مقابل نمی‌تواند اراده‌اش را بر ما تحمیل کند و همین که کشور معطل مذاکره نیست و تأثیری در بودجه و قوانین کشور ندارد، نشان دهنده اصلاح روش‌ها و سمت و سوهاست. در عین حال که با اقتدار از مواضع و دیدگاه‌های خودمان حمایت می‌کنیم ولی در تعامل با کشورهای منطقه خوب عمل کردیم، ترانزیت بین ما و کشورهای منطقه، فروش نفت و وصول درآمدهای ارزی تقویت شده است و همچنین ارتباطات ما با کشورهای بلوک شرق و همین طور چین و روسیه تقویت شده است و مسیرهای ترانزیتی و ریلی یکی از پس دیگری بازگشایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این زمستان هیچ خاموشی برق و قطعی گاز نداشته‌ایم و این نشان‌دهنده موفقیت‌های دولت و همراهی خوب سه قواست، گفت: اکنون فعالیت‌ها دارد به خوبی انجام می‌شود و هر اتفاقی در کشور رخ می‌دهد اولین مسئولی که حضور می‌یابد رئیس‌جمهور است که در جریان قرار می‌گیرد و در حقیقت از پشت شیشه‌های خودرو نظرسنجی نمی‌کنند و مشکلات مردم را به خوبی و از نزدیک رصد می‌کنند و مسئولان در کنار مردم هستند و رؤسای قوای سه‌گانه در مجالس مردمی حضور پیدا می کنند و با آلام مردم کاملاً آشنا هستند و یا اینکه مشکل فاضلاب اهواز در سریع‌تر زمان ممکن حل می‌شود و در سیل و زلزله و حوادثی که رخ می‌دهد مسئولان پای کار هستند.

قادری اظهار کرد: در بحث معضلات اقتصادی درست است که هنوز تورم وجود دارد ولی نرخ تورم کاهشی است. همین که اکنون دولت عزمش جزم کرده است تا پایه پولی را اضافه نکند و نقدینگی را بالا نبرد و به تورم دامن نزند، این می‌تواند آثار و پیامدهای خود را نشان دهد. امروز در کشورمان پروژه‌های بزرگ و کلان سرمایه‌گذاری می‌شود و 18 میلیارد دلار پروژه توسط رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود، طرح‌های کوچک و بزرگ در استان‌ها تحرک لازم دارد و در بخش مسکن کارهای جدی انجام می‌شود، این‌ها امید ما را به آینده بیشتر می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه همچنین طرح‌های انتقال آب و طرح‌های بزرگ در نقاط مختلف کشور شروع شده است، گفت: تمام اینها نتیجه تعامل و همراهی سه قوا و فرعی نکردن مسائل اصلی و اصلی نکردن مسائل فرعی است و همه مسائل را در جای خود دیدن است و این امیدواری وجود دارد که مشکلات هم به مرور حل شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha