چگونگی ثبات قدم در حسینی بودن
کد خبر: 4040644
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

چگونگی ثبات قدم در حسینی بودن

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه ثبات قدم در حسینی بودن و ماندن بسیار مهم است، گفت: امروز بر بودن در این مسیر بر خود می‌بالیم و از خدا می‌خواهیم که تا آخر راه با بصیرت بمانیم و متزلزل نشویم.

اهتزار پرچم حسینی در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، امروز، ۱۵ اسفندماه در مراسم اهتزاز پرچم متبرک حرم حضرت امام حسین(ع) در میدان امام حسین(ع) که با حضور استاندار، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و مسئولان و مردم برگزار شد گفت: شعبان ماه منتسب به رسول‌الله(ص) است و مؤمنان با اعمال ویژه توصیه شده مانند استغفار، دعا، مناجات، روزه‌داری و غیره در این ماه، حرمت این ماه منتسب به نبی خاتم(ص) را حفظ می‌کنند و مهیای ماه ضیافت الهی می‌شوند.

وی با ذکر اینکه اعمال این ماه باید با بصیرت و فهم درست و ایمان محکم همراه باشد، ادامه داد: هر یک از ما باید به خود رجوع کنیم تا متوجه شویم در اعمال عبادی تا چه اندازه از ایمان و بصیرت برخوردار هستیم.

نکونام با اشاره به حدیثی نورانی از حضرت اباعبدالله(ع) گفت: روایت است که امام حسین(ع) از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند آیا ما اهل‌ الیبت به مرگ طبیعی دنیا را ترک می‌کنیم یا شهید می‌شویم؟ پیامبر(ص) فرمودند که تو و برادرت را از روی ظلم و جور می‌کشند و مظلومانه شهید می‌شوید، فرزندان شما نیز آواره می‌شوند. در ادامه امام حسین(ع) از جد بزرگوارشان پرسیدند که چه کسانی ما را می‌کشند؟ که ایشان پاسخ دادند: شرورترین انسان‌ها. کسانی که در برابر حسین(ع) بایستند و راه ایشان را زیر پا بگذارند شرورترین انسان‌ها هستند. در ادامه روایت آمده است که امام حسین(ع) سؤالی با این مضمون از پیامبر(ص) می‌پرسند که آیا پس از مرگ ما کسی به زیارتمان خواهد آمد و نکته پرسش اینجاست که انسان باید به یاد پس از مرگ نیز باشد و طوری رفتار کند که پس از مرگش، بازماندگان به یادش باشند، برایش فاتحه بخوانند و به نیکی از او یاد کنند. پیامبر(ص) پاسخ دادند: بله، طائفه‌ای از امت من هستند که اراده می‌کنند به یاد شما باشند و به زیارت شما بشتابند.

وی با تصریح اینکه مصداق چنین طائفه‌ای در روایت یادشده انقلاب اسلامی و مردم ایران هستند، گفت: امروز انقلاب اسلامی با شعار حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست شکل گرفت؛ در دوران دفاع مقدس نیز با همین شعار به یک حماسه ماندگار تبدیل شد و امروز نیز با همین شعار انقلاب اسلامی با عشق حسین(ع) و یاد و مرام ایشان باید ادامه یابد. در ادامه روایت، پیامبر(ص) می‌فرمایند که من در قیامت به موقف آنان می‌روم و به دادشان می‌رسم تا از هول و شدت سختی عذاب رهایشان کنم؛ اینان بهشتی می‌شوند و به شفاعت پیامبر(ص) بالنده و مفتخر هستند و این راهی است که ما باید طی کنیم.

نکونام با تأکید بر اینکه ثبات قدم در حسینی بودن و حسینی ماندن بسیار مهم است، بیان کرد: ما امروز بر بودن در این مسیر بر خود می‌بالیم و بر طبق آیه شریفه رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ (بقره/۲۵۰)، از خدا می‌خواهیم که تا آخر با بصیرت بمانیم و متزلزل نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای شهرت و جایگاه و منزلت و با تعهد و بصیرت است، افزود: البته نباید این جایگاه باعث غرور سپاهیان باشد، نبایداز تواضع و فروتنی دوری کنیم بلکه باید از شر غرور و تکبر به خدا پناه ببریم و در مسیر حسینی متعهد و بصیر بمانیم.

انتهای پیام
captcha