زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از نیازهای اساسی کشور است
کد خبر: 4042111
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از نیازهای اساسی کشور است

امام‌جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن نام شهداست.

حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارم، 20 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت  تقوای الهی و پرهیزکاری، و گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن نام شهداست.  بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری  است و هر سال باید یاد و  خاطره شهدا با برگزاری مراسم ویژه گرامی داشته شود و خدای ناکرده مورد غفلت قرار نگیرد.

امام‌جمعه شهرستان  طارم با اشاره  به محور بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار، یک ملت اگر بخواهد مستقل و سرافراز باشد باید قوی باشد. واقعاً ناشیانه است اگر کسی پیشنهاد کند که ما قدرت دفاعی‌مان را کم کنیم تا دشمنان روی ما حساس نشوند یا در مسائل منطقه حضور نداشته باشیم تا دشمنان هر جور دلشان می خواهد در منطقه پرسه بزنند، یا کوتاه آمدن در مقابل آمریکا یا هر قدرت دیگری برای اینکه از تحریم مصون بمانیم، ولی بدانند قوی می‌شویم و نفس آنها را در دنیا قطع می‌کنیم . همچنین ایشان فرمودند که وقتی مردم در میدان حضور داشته باشند یک کشور و یک ملت هیچ هراسی و ترسی از کسی نخواهد داشت.

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری همچنین فرمودند چرا امروز جنگ نرم علیه ما این قدر سخت است چون قوی شده‌ایم، امروز چالش دشمن با جبهه حق آسان نیست  وظیفه ما در مقابل جنگ نرم دشمن جهاد تبیین است، البته مقام معظم رهبری با تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین از طرف مجلس موافق نیستند،  بلکه باید سخن نو و شیوه نو در بیان داشته باشیم. دشمن با مزدور‌پروری و حرام‌خوارسازی، به دنبال اغوای  خواص و مردم است.  برای اینکه بتوانند مردم را از ایمان، از اعتقاد، از امید، از اعتماد  به نفس منصرف کنند، اعتماد به نفس آنها را سلب کنند، اعتماد مردم به مسئولین را از آنها سلب کنند. مسئولین نیز باید در مقابل معیشت و رفاه عمومی مردم را تأمین کنند تا مردم بیشتر به آنها اعتماد کنند.

منصوری با اشاره به گام بلند سپاه پاسداران در فضایی شدن و پرتاب ماهواره نور دو، تأکید کرد: ما اولین کشور اسلامی در پرتاب ماهواره به فضا هستیم. اما طبق تعریف نظامی ماهواره برها یک موشک بالستیک قلمداد می‌شوند و در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی به حساب می‌آید، اما این اقدام بزرگ یک پیام مهم برای دنیا و دشمنان انقلاب داشت، فرزندان انقلاب توانستند سینه آسمان را شکافته و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان اولین مسلمانی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد. البته دشمنان می‌خواستند ما را در زمین قفل کنند اما توانستیم بر دشمن غلبه کنیم. قوی شدن یعنی اینکه دشمن نمی‌خواهداین اتفاق بیفتد. اگر خودمان مستقل نباشیم و به دیگران تکیه کنیم عاقبت به حال اوکراین مبتلا می‌شویم که هر روز از دوستان خود درخواست کمک دارند اما آنها فقط همدردی‌می کنند و الان رئیس‌جمهوری اوکراین اعتراف می‌کند مقصر اصلی جنگ اوکراین و روسیه، آمریکاست.

مرتضی قاسمی

انتهای پیام
captcha