برگزاری جشن‌های مردمی فرهنگ و هنر در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4044666
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

برگزاری جشن‌های مردمی فرهنگ و هنر در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری جشن‌های مردمی فرهنگ و هنر با شعار «نشاط، امید، معنویت- سلامت اجتماعی» در مناطق مختلف استان خبر داد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد ن درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، سوم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حوزه فرهنگ برای شعار سال و پیوست فرهنگی «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» پیشگام خواهد بود.

وی اصلی‌ترین اولویت‌های این اداره کل در استان را توجه جدی به بعد مردمی کردن فرهنگ دانست و افزود: آنچه امروز نیاز مردم در حوزه فرهنگ و هنر بوده این است که فرهنگ باید به دل جامعه برود تا مردم بهره ببرند و توان و خلاقیت هنر و هنرمندان در جامعه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: از دو سال قبل تاکنون به علت شرایط کرونایی مردم از حضور در برنامه‌های جمعی فرهنگی و هنری محروم بوده‌اند و جامعه به نوعی دچار آسیب روحی ناشی از کرونا شده، که بدون تردید نشاط اجتماعی ضرورت امروز حوزه فرهنگ است.

درخشان با اشاره به برنامه‌های نوروزی این اداره‌کل، بیان کرد: جشن‌های مردمی، فرهنگی و هنری در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، بهمئی، باشت، چرام و لنده برگزار و این برنامه‌ها در شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون نیمه دوم اردیبهشت‌ماه با توجه به شرایط آب و هوا در فضای باز و در مناطق گردشگری برگزار می‌شوند.

وی یادآور شد: این برنامه‌های ترکیبی فرهنگی و هنری با محوریت نشاط، امید، معنویت و سلامت اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی اجرا خواهند شد.

انتهای پیام
captcha