سوء‌استفاده کلاهبرداران از کمک‌های خیرخواهانه اینترنتی در ماه رمضان
کد خبر: 4047860
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

سوء‌استفاده کلاهبرداران از کمک‌های خیرخواهانه اینترنتی در ماه رمضان

رئیس پلیس فتای البرز از کاربران مجازی خواست فریب کلاهبرداران به بهانه جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان در برخی درگاه‌ها و شبکه‌های جعلی را نخورند.

کلاهبرداران اینترنتی

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: سوء‌استفاده‌کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیرمجاز کنند.

وی افزود: کاربران چنانچه قصد دارند کمک‌های خیرخواهانه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه پرداخت کنند نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

جلیلیان بیان کرد: در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب، جلب توجه و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

وی گفت: کاربران مراقب اطلاعات شخصی و بانکی خود در مسابقات تلفنی و یا پیامکی با عناوین برنده‌ شدن در طرح قرآنی باشند و یا چنانچه لینکی از منابع ناشناس به‌عنوان خیریه ارسال می‌شود توجه نکنند.

این مسئول از مردم نوعدوست این استان خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی(فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

جلیلیان تصریح کرد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود را فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

وی گفت: مردم قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

رئیس پلیس فتای البرز تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha