اتحادیه جهانی علمای مسلمان: تروریسم بین سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد
کد خبر: 4048495
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
ضمن محکوم کردن جنایت در حرم رضوی؛

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: تروریسم بین سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با محکوم کردن جنایت حمله به سه روحانی در حرم امام رضا(ع) تأکید کرد: تروریسم دین ندارد و بین سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد.

به گزارش ایکنا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان  جنایت فجیع سه‌شنبه گذشته در حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس را که به شهید و زخمی شدن سه روحانی منجر شد، محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) قرار گرفته، تأکید کرده است که تروریسم دین ندارد و بین مسلمان، کافر، سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد و بلکه برای تحریف چهره اسلام و ایجاد هرج و مرج ویرانگر ساخته شده است.

در این بیانیه، محیی‌الدین قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان، حمله تروریستی در شهر مشهد مقدس در ایران که منجر به شهید و زخمی شدن سه روحانی به ضرب چاقو شد، محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه، جنایات و هرگونه تروریسم علیه مردم در هر مکانی و تحت هر پوششی را محکوم و تأکید کرد که تروریسم دینی ندارد و بین سنی و شیعه و بین اماکن مقدس در اسلام و غیر آن فرقی نمی‌گذارد.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان این عملیات را صرف نظر از اینکه چه کسی عامل آن باشد، گناه و جنایت توصیف و تأکید کرد که هدف قرار دادن اماکن مذهبی و کشتار بی‌گناهان عملی مجرمانه و گناه آلود است که خلاف آموزه‌های اسلام و حتی آموزه‌های سایر ادیان است.

وی تأکید کرد: موضع قاطع اتحادیه علمای مسلمانان، نفی خشونت و تروریسم و جرم‌انگاری آنها بدون توجه به انگیزه و دلایل است و این حمله حرام شرعی و از گناهان کبیره است.

خداوند متعال در آیه 32 سوره مائده می‌فرماید: «أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا». هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.

اتحادیه علمای مسلمان در این بیانیه از همه جهان خواست برای دستیابی به امنیت و صلح اجتماعی در سطح همه کشورها با یکدیگر همکاری سازنده، واقعی و صادقانه داشته باشند و با تروریسم در همه اشکال آن که خطرناک‌ترین آن تروریسم دولتی به‌ویژه تروریسم رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین است، مقابله کنند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین از همگان خواست از نژادپرستی و نفرت علیه اسلام و هر دین دیگری جلوگیری کنند تا صلح در سراسر جهان حاکم شود.

در پایان این بیانیه با اشاره به بخشی از آیه 21 سوره یوسف آمده است: «وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُون: و خدا بر کار خود غالب است ولی بسیاری مردم بر این حقیقت آگاه نیستند.»

انتهای پیام
captcha