پرداخت 48 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان مرکزی
کد خبر: 4048615
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

پرداخت 48 میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: در سال گذشته جمع‌آوری رقمی بالغ بر 48 میلیارد و 600 میلیون تومان جهت دریافت زکات واجب و مستحب گزارش شده است که بخشی از این رقم صرف ساخت اماکن عمومی شده است.

مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، 22 فروردین در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح اقدامات این نهاد در سال گذشته و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین روش‌ها برای بالا بردن اعتماد عمومی و ایجاد تعاون اجتماعی اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع است. چراکه با ایجاد تعاون اجتماعی به توازن رسیده و در سایه توازن به سمت عدالت اجتماعی پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه 45 هزار و 608 خانوار تحت حمایت دائم این نهاد انقلابی هستند، اضافه کرد: اساس کار کمیته امداد فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی است که این مهم در 2 شاخه اشتغال و مسکن تعریف می‌شود. قریب به 4هزار خانوار خودکفا و از چرخه نهاد خارج شدند، اما با احتساب ورودی به همین میزان تغییری در رقم حمایتی ایجاد نشده است.

مؤمنی با بیان این مطلب که 24میلیارد و 400 میلیون تومان مستمری در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: 2هزار و 9 واحد مسکن شروع به ساخت شده است که از این تعداد هزار و 335 واحد تکمیل و سوم خرداد سال جاری در اختیار جامعه هدف قرار داده می‌شود. 492 واحد نیز در سال 1400 تحویل شده است.

این مقام مسئول از فعالیت 320 مرکز نیکوکاری تا پایان سال 1400 و جمع‌آوری 161 میلیارد تومان کمک مردمی خبر داد و افزود: سال گذشته پرونده 14هزار مددجو به این مراکز واگذار شد که امسال تمامی پرونده‌های سالمندان در قالب 28 هزار پرونده به این مراکز سپرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 1817 یتیم و 4814 فرزند بدسرپرست تحت حمایت خیرین و حامیان استان هستند، اظهار کرد: حامیان 55میلیارد و 600 میلیون تومان به ایتام و محسنین پرداخت کردند.

مؤمنی ادامه داد: سال گذشته 8هزار و 110 اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده است. از واحدها تولیدی هر ماه بازدید شده و روند کاری آنان مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. بیش از 96 درصد اشتغال‌های ایجاد شده دایر و فعال هستند. 17 هزار واحد اشتغالزایی در استان فعال هستند.

وی مبلغ وام قرض‌الحسنه اعطایی را 219 میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه از این مبلغ 10 میلیارد تومان توسط صندوق امداد ولایت و مابقی از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است، اضافه کرد: 152 آشپرخانه «اطعام مهدوی» در استان فعال بوده است که این رقم در ماه مبارک رمضان امسال به 198 آشپرخانه رسیده است. همچنین سال گذشته در همین ماه 146 هزار و 510 غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است که این رقم امسال از ابندای ماه مبارک تاکنون 13هزار گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع کمک‌های انجام شده سال 1400 رقمی بالغ بر 343 میلیارد و 500 میلیون تومان است که این رقم حاکی از رشد 68 درصدی نسبت به سال قبلش دارد، تصریح کرد: 11هزار و 271 دانش‌آموز و 717 دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند. همچنین 301 دانش‌آموز ترک تحصیل داشتیم که از این تعداد فقط 3 دانش‌آموز به چرخه تحصیل بازنگشتند.

مؤمنی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت استان 103 میلیارد تومان وام به 6هزار و 936 نفر اعطا کرده است، بیان کرد: سال گذشته جمع‌آوری رقمی بالغ بر 48 میلیارد و 600 میلیون تومان جهت دریافت زکات واجب و مستحب گزارش شده است که بخشی از این رقم صرف ساخت اماکن عمومی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: شماره کارت جهت کمک‌های مردمی ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ است و همچنین کد دستوری *۸۸*۷۷*۸۶# و یا ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳ است. همچنین تلفن گویای این نهاد جهت کمک‌های مردمی ۳۳۸۸۰ است که به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن(ع) افتتاح می‌شود.

مؤمنی در پایان اعلام کرد: سال گذشته بین تمام ۴۶ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد بسته‌های معیشتی توزیع شد و امسال نیز بنا بر این است به تمامی آنها ارائه کنیم که ارزش هر بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام
captcha