خوش‌خلقی موجب تأثیر کلاممان بر دیگران خواهد شد
کد خبر: 4048764
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

خوش‌خلقی موجب تأثیر کلاممان بر دیگران خواهد شد

باید تلاش کنیم تا در رفتار با دیگران چه اعضاء خانواده و چه اقوام و چه همسایه‌ها و دوستان و همکاران خوش اخلاق و مهربان باشیم چرا که وقتی با دیگران خوش‌برخورد باشیم کلاممان نیز بر آنان تأثیر بیشتری خواهد داشت.

خوش‌خلقی

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با بیان اینکه تلاش کنیم در رفتار با دیگران چه اعضا خانواده و چه اقوام و همسایه‌ها و دوستان و همکاران خوش اخلاق و مهربان باشیم، اظهار کرد: خوش اخلاقی به ما احساس آرامش و راحتی می‌دهد و زمانی که از خودمان احساس رضایت داشته باشیم دیگران نیز نسبت به ما خوش‌بین خواهند بود و متقابلاً دیگران نیز به ما مهر می‌ورزند و با ما خوش‌رفتاری خواهند کرد.

وی بیان کرد: خوش‌خلقی در روحیه ما تأثیرگذار است و موجب خواهد شد از راحتی و آرامش خاطر برخوردار شویم و زمانی که ما خوش‌برخورد باشیم، کلاممان نیز بر دیگران بیشتر تأثیر می‌گذارد و درخواست‌ها و کارهایمان با سرعت و کیفیت بهتری از سوی دیگران انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به نکات تربیتی در این خصوص، گفت: زمانی که ما خوش‌برخورد باشیم تأثیر کلام و رفتار تربیتی بر فرزندانمان بیشتر می‌شود و علاقه و مهربانی ما نسبت به اطرافیان به ویژه همسر و فرزندانمان افزایش می‌یابد و همه این‌ها آثار مثبتی بر ما خواهد داشت که منجر به روحیه عالی و با نشاط خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو افزود: این جمله امام صادق(ع) را به یاد داشته باشیم که می‌فرمایند: «إِنَّ أَکْمَلَ اَلْمُؤْمِنِینَ إِیمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً؛ کامل‌ترین مؤمنین از نظر ایمان کسانی هستند که اخلاقشان نیکوتر است» پس خوش‌خلق باشید تا در دنیا و آخرت آرامش داشته باشید.

وی به فرموده پیامبر اکرم(ص) که «أکْثَرُ ما تَلِجُ بهِ اُمَّتی الجَنّةَ: تَقْوى اللّه ِ و حُسْنُ الخُلقِ؛ بیشترین چیزی که امتم را به بهشت می‌برد تقوای خدا و خوش‌خلقی است» اشاره و اظهار کرد: متقابلاً بداخلاقی باعث اذیت و آزار دیگران می‌شود و آنان را نسبت به ما رنجانده و از ما دور می‌کند.

حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: برای خوش‌اخلاق شدن باید تلاش کنیم و به پیامد‌های مثبت آن توجه کنیم چرا که با کنترل اخلاق و رفتار خود می‌توانیم در مسیر خوش‌خلقی گام برداریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در پایان تأکید کرد: باید با علل و زمینه‌های بستر‌های بداخلاقی و علل بدرفتاری همچنین شیوه‌های خوش‌اخلاق شدن و روش مواظبت بر رفتار خود آشنا شویم تا بتوانیم بهتر در مسیر خوش‌خلقی گام برداریم.

انتهای پیام
captcha