نمایشگاه قرآن میزبان بخش «مسجد جامعه‌پرداز»
کد خبر: 4049348
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

نمایشگاه قرآن میزبان بخش «مسجد جامعه‌پرداز»

مدیر بخش مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز نمایشگاه قرآن کریم از برپایی نمایشگاه «مسجد جامعه‌پرداز» در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و گفت: «فناوری امامت میانی» در این نمایشگاه ارائه خواهدشد.

پنج شنبه/ نمایشگاه قرآن میزبان نمایشگاه «مسجد جامعه‌پرداز»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر میرمحمدیان، مدیر بخش مسجد جامعه پرداز و تمدن ساز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح اقداماتی که این بخش از نمایشگاه به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد پرداخت و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و دومین نمایشگاه «مسجد جامعه‌پرداز» نیز در نمایشگاه قرآن به عنوان بخش ویژه بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات اسلامی در مساحتی دو هزار و 600 متری در شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) دایر خواهدبود.

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه نخستین دوره نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: در آن نمایشگاه ضمن مرور فناوری‌های حکمرانی مردمی از ابتدای انقلاب تاکنون، «فناوری امامت میانی» نیز ارائه شد.

وی تصریح کرد: اکنون در دومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود، ضمن بررسی سیر توسعه و تکامل این الگو از غدیر تا گام دوم انقلاب اسلامی، فناوری نرم امامت میانی به عنوان الگوی جامعه پردازی ولایی با محوریت مساجد تبیین و ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان برگزاری نشست‌های علمی را بخشی دیگری از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز عنوان کرد و گفت: این نشست‌ها در روزهای ۳۰ فروردین، اول اردیبهشت و سوم اردیبهشت ماه با موضوعات ساماندهی رابطه حاکمیت و مسجد، آرایش نهادی مدیریت مساجد کشور و آینده‌پژوهی مسجد و با حضور کارشناسان حوزه مسجد و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به ارائه الگوهای موفق امامت میانی توسط جمعی از ائمه جماعات برتر کشور در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز خاطرنشان کرد: در این بخش ۲۰ نفر از ائمه جماعات برتر کشور که موفق به اجرای مدلی از الگوی امامت شدند به ارائه تجارب خود می‌پردازند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه مسجد جامعه‌ پرداز، گفت: اکنون در گام دوم انقلاب و در موقعیتی که تحول پرشتاب الگوی حکمرانی در دنیا به حکمرانی مجازی را شاهد هستیم، بایستی امامت عامه را از سطح کلان به سطوح میانی توسعه دهیم و جامعه و دولت اسلامی را مبتنی بر همان الگو بسازیم.

وی ضمن ارائه تعریفی از موضوع امامت میانی گفت: امامت میانی؛ فناوریِ حکمرانی نرم محلی، تحقق پیشرفت و تحول و مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرعامل بنیاد هدایت در پایان ضمن دعوت از عموم نخبگان، اندیشمندان، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌های حکمرانی و مسجد به حضور در نمایشگاه قرآن، افزود: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۴ آماده بازدید مخاطبان است.

انتهای پیام
captcha