مادران و بانوان قرآنی پناهی امن برای آینده جامعه هستند
کد خبر: 4049422
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
انسیه خزعلی:

مادران و بانوان قرآنی پناهی امن برای آینده جامعه هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانوان محوریت تربیت خانواده، تربیت نسل، هویت بخشیدن و بازپروری نسل نو هستند و در این مسیر مادر اگر قرآنی باشد پناه قرآنی فرزندان و جامعه می‌شود، اظهار کرد: دولت از حرکت‌های خوبی که بانوان قرآنی در این زمینه دارند حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، در چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور که با محوریت جهاد تبیین، جمعیت و خانواده و به‌مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، شب گذشته ۲۴ فروردین‌ماه در سازمان دارالقرآن برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که امروزه در جامعه ما مطرح است بحث نگاه قرآنی به جمعیت است، اظهار کرد: این موضوع با نوع زندگی و به تعبیر قرآن بهترین زندگی که انسان می‌تواند انتخاب کند مرتبط است. در این خصوص امام رضا(ع) از اصحاب می‌پرسند که چه زندگی بهترین زندگی است؟ و بعد خود امام می‌فرمایند: «بهترین زندگی آن است که زندگی دیگری در زندگی تو خوب شود.»

فردگرایی مانع تولید نسل و ازدیاد جمعیت

وی افزود: کسی که به فرزند و تولد او می‌اندیشد در واقع به دیگری اندیشیده است و برای فرد دیگری در زندگی خود جایگاه قرار داده است. در حقیقت این فرد برای حیات، کمال و تربیت دیگری در زندگی خود جا باز می‌کند. زندگی مادی مانع این موضوع است؛ لذا یکی از عواملی که از جمعیت جلوگیری می‌کند برخلاف اینکه بیشتر بر روی عامل اقتصادی تاکید می‌کند مسئله فردگرایی است که متاسفانه امروزه در جامعه رواج پیدا کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: در فردگرایی افراد حاضرند حیوان را در کنار خودشان قرار دهند، اما فرزند نیاورند؛ چراکه این قابلیت را در خودیت خودشان و اینکه زندگیشان را با دیگری تنظیم کنند در خود نمی‌بینند؛ لذا کاهش جمعیت و اکثر مشکلات خانوادگی در این حوزه به دلیل فردگرایی و نگاه‌های نفسانی است.

خزعلی با اشاره به اینکه قرآن کریم به زیبایی نقشه‌ای را که دشمن برای این مسئله کشیده است تفسیر می‌کند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یُشْهِدُ أللهَ عَلى ما فی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصامِ» کسانی که سخنان زیبایی دارند و از رفاه و آزادی صحبت می کنند، اما خدا می‌داند در قلب آنها چه می‌گذرد و اگر پای موقعیت خاص به میان بیاید به شدت دشمنی خود را نشان می‌دهند و اگر میدان به دستش بیفتد «سَعى فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ» هم اقتصاد و هم نسلت را از بین می‌برد، هم مادیات و هم معنویت را از تو می‌گیرد. دشمنان نسل جوان، نوجوان را بی‌هویت کرده و از درون تهی می‌کنند. امروز دشمن در هر دو قسمت برنامه‌ریزی کرده و متاسفانه در این زمینه هم بسیار موفق بوده است. متاسفانه ما نیز در هر دو قسمت کم گذاشته‌ایم و دانسته و ندانسته به دشمن کمک رسانده‌ایم و این کاهش جمعیت کمک ناخواسته به دشمن است.

ایمان به غیب در زندگی کم شده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، با بیان اینکه یکی از مباحثی که مورد توجه دشمن بوده جمعیت است و مکررا در قرآن کریم هم به این مسئله اشاره شده است، گفت: جمعیت و ازدیاد نسل موضوعی است که اختصاص به گذشته ندارد، بلکه تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. یک زمانی دختران را زنده به گور می‌کردند و حال ترس از آوردن فرزند دارند. ما امروز همه چیز را بر اساس حساب و کتاب ذهنی خودمان محاسبه می‌کنیم، اما آنچه که خداوند گفته است فراتر از حساب و کتاب‌های ذهنی ما است؛ آنجا که در خصوص تامین رزق و در آیه ۱۵۱ انعام می‌فرماید: «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ؛ فرزندانتان را از بیم فقر نکشید، ما شما و آن‌ها را روزی می‌دهیم.»؛ متاسفانه این ایمان به غیب در زندگی کم شده و همه چیز را با حساب مادی می‌سنجیم.

خزعلی با بیان اینکه زندگی مادی و مادی‌گرا سبک زندگی را تغییر داده است و اجازه نمی‌دهد که عنایت خداوند، روزی، رحمت و نعمت او را در آمدن فرزندان به زندگی ببینیم، گفت: همین مسائل باعث شده است که دشمن متولی حیات ما بشود و اقتصاد، منابع و مایه‌های حیات ما را جریان دهد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که در فشارها، ظلمت‌ها و مصیبت‌هایی که در جهان مادی با تبلیغات رسانه‌های ستمگر که حقیقتاً حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌کنند و بر جوان‌ها، هویت و افکار نسل ما تاثیر می‌گذارند به قرآن برگردیم و تلاش کنیم در مسیر قرآن حرکت کنیم و معنا و مفهوم و حقیقت وجودی قرآن و آثار آن را با تدبر در قرآن و آوردن به قرآن در صحنه زندگی و حیات خودمان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: طبیعتاً نگاه دولت برگرفته از رویکرد دینی و قرآنی است و این مسیر را پیش گرفته است و از حرکت‌های خوبی که بانوان در این زمینه دارند حمایت می‌کند. بانوان و مادران ما به‌عنوان سازندگان نسل آینده هستند و به فرموده امام خمینی(ره) زن‌ها انسان‌ساز هستند همانگونه که قرآن انسان‌ساز است. به این معنا در واقع مادران و بانوان محوریت تربیت خانواده، تربیت نسل، هویت بخشیدن به نسل و بازپروری نسلی هستند که ممکن است در بسیاری از طوفان‌های زندگی، هیجانات و مشکلات جامعه بی‌پناه باشند و آن‌ها این پناه را ایجاد می‌کنند.

خزعلی بیان کرد: مادر اگر قرآنی باشد پناه قرآنی می‌شود و در فتنه‌ها، فشار‌ها و پیامد‌های ناگوار عصر جدید به قرآن پناه می‌آورد و فرزند خود را هم به این سمت هدایت می‌کند چراکه قرآن راه را برای شما خواهد گشود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور با محوریت جهاد تبیین، جمعیت و خانواده به‌مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، شب گذشته ۲۴ فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی و اعضای این هیئت با موضوع جهاد تبیین، جمعیت و خانواده برگزار شد.

انتهای پیام
captcha