دائمی شدن دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و راه‌اندازی میز خدمت + صوت
کد خبر: 4049578
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد خبر داد:

دائمی شدن دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و راه‌اندازی میز خدمت + صوت

رئیس بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن، دبیرخانه دائمی فعالیت خود را آغاز کرد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز 26 فروردین‌ماه با حضور در اخبار قرآنی که از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، به بیان نکاتی در مورد بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، که از فردا به مدت دو هفته در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود، پرداخت.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به دائمی شدن دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: در اولین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور تشکیل دبیرخانه دائمی را دادند و در همان روز دبیرخانه دائمی تأسیس شد.

معاف افزود: در دولت نهم و زمان وزارت آقای صفار هرندی در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دوران طلایی و پررونق مدیریت قرآنی در این وزارتخانه، طرح تشکیل دبیرخانه دائمی نیز ارائه شد و طراحی‌های اولیه هم صورت گرفت. در این دوره سعی شد از آن تجربیات استفاده شود. البته ما همه تجربیات این چهار دهه را قدر می‌دانیم و استفاده خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:


رئیس بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: هزینه قابل توجهی برای طراحی و تأسیس و تدارک نمایشگاه قرآن صورت می گیرد و شایسته نیست که این امکانات تنها برای یک بازه زمانی، یک ماهه یا دوهفته‌ای به کار گرفته شود.

معاف اظهار کرد: البته دکورسازی و طراحی محتوایی و مفهومی که در مصلای تهران صورت می‌گیرد، در طول سال در سراسر کشور در قالب نمایشگاه‌های استانی به کار گرفته می‌شود و حتی برخی از این امکانات را در نمایشگاه‌های خارج از کشور ارائه می‌دهیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سیاست‌های به کار گرفته شده در نمایشگاه قرآن را خدمات محور و خدمات پایه بودن این رویداد عنوان و اظهار کرد: نمایشگاه قرآن «للناس» و برای توده مردم است، لذا باید برای همه مردم خدمات داده شود. در همین راستا از همه بخش‌های قرآنی درخواست شده است، میزهای خدمت خود در نمایشگاه قرآن را برپا کنند. طبعاً این موارد می‌تواند در طول سال ادامه پیدا کند.

وی یکی از اتقاقات خوب این دوره از نمایشگاه را توجه ویژه به ترویج کتب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برشمرد و عنوان کرد: بخشی از نمایشگاه قرآن را با عنوان «ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی» دایر کرده‌ایم. همچنین در همین بخش پویش‌های صحیفه‌خوانی نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تأکید کرد: ما یک لبیک عملی به شعار سال نیز داشته‌ایم، که به صورت تشریفاتی نیست و کاملاً عملیاتی است، و بخش «فرهنگ دانش‌بنیان و فضای مجازی» را تأسیس کرده و رویدادهای نوآورانه و استارتاپی در حوزه دین، قرآن و مسجد را اجرا خواهیم کرد. در این بخش ایده‌های برتر به مدت سه شب اجرا خواهد شد.

برای اینکه دچار مسائل حاشیه‌ای در زمینه انتخاب خادمان قرآن نشویم امسال، فرایند خاصی را طی کرده‌ایم تا کارها عادلانه پیش برود و تصرف وزارت ارشاد در فرایندها را به صفر برسانیم. برای این کار فراخوانی برای دارندگان نشان‌های برتر در حوزه‌های مختلف که رتبه‌های اول تا سوم را دریافت کرده‌اند، منتشر شد و حدود دو هزار نفر کاندیدای دریافت عنوان خادمی شدند

معاف درباره وضعیت بخش بین‌الملل در نمایشگاه امسال، گفت: همانند مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که به صورت مجازی برگزار شد،(پخش تلویزیونی اجرای متسابقان) ما نیز محدودیت حضور بسیاری از اساتید و قرآن‌پژوهان را داشتیم. لذا در این بخش 20 وبینار بین‌المللی را با موضوع تقریب مذاهب، وحدت شیعه و سنی، دیپلماسی قرآنی و دینی و ... تدارک دیده شده است. اعتقاد داریم قرآن بهترین فرصت همگرایی ماست.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که امسال مورد توجه ویژه قرار داده‌ایم، توجه به مرد میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. در پوسترهای نمایشگاه تصویر حاج قاسم به عنوان مرکز دعوت مردم به تلاوت قرآن قرار گرفته است. با جبهه مقاومت و با عتبه مقدسه حسینی(ع) و نجف اشرف نیز طراحی‌های صورت گرفته است.

گزارش ایکنا حاکی است، رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در بخش پایانی سخنانش به مراسم تکریم خادمان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از خادمان محترم در روز هفتم اردیبهشت‌ماه طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود. البته نمایشگاه همچنان تا نهم ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برای اینکه دچار مسائل حاشیه‌ای در زمینه انتخاب خادمان قرآن نشویم امسال، فرایند خاصی را طی کرده‌ایم تا کارها عادلانه پیش برود و تصرف وزارت ارشاد در فرایندها را به صفر برسانیم. برای این کار فراخوانی برای دارندگان نشان‌های برتر در حوزه‌های مختلف که رتبه‌های اول تا سوم را دریافت کرده‌اند، منتشر شد و حدود دو هزار نفر کاندیدای دریافت عنوان خادمی شدند.

کد
انتهای پیام
captcha