دستورالعمل‌های بهداشتی شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در خوزستان
کد خبر: 4049948
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

دستورالعمل‌های بهداشتی شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در خوزستان

استاندار خوزستان دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر را تشریح کرد.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ۲۷ فروردین‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر چند بیماری روند کاهشی دارد اما با توجه به تدوام بیماری، باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت و بر تزریق دوز سوم واکسن تاکید شود.

وی افزود: هنوز بیماری در جامعه وجود دارد بنابراین عادی‌انگاری نسبت به کرونا می‌تواند خطرناک باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر گفت: در حال حاضر در خوزستان شهر قرمزی وجود ندارد اما بر اساس پروتکل‌های سطح ملی، برگزاری مراسم شب قدر در شهرهای قرمز در اماکن مسقف باید با ۳۰ درصد ظرفیت و در مدت حداکثر ۹۰ دقیقه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی افزود: در شهرهای نارنجی نیز مراسم باید در اماکن مسقف با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر ۹۰ دقیقه، در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت و حداکثر ۹۰ دقیقه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. در شهرهای آبی محدودیتی از نظر ظرفیت وجود ندارد و مدت زمان برگزاری مراسم نیز می‌تواند بیش از ۹۰ دقیقه باشد اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در همه شهرها ضروری است.

خلیلیان گفت: در صورتی که مراسم در فضای باز برگزار شود، محدودیتی از نظر تعداد و طول مدت اجتماع وجود ندارد اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است.

وی افزود: مسئول نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب‌های قدر سازمان تبلیغات اسلامی است. مراسم راهپیمایی روز قدس نیز در همه شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. نماز عید فطر نیز در فضای آزاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha