رشد 90 درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی
کد خبر: 4050292
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

رشد 90 درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: آمار شرکت کنندگان در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مرکزی نسبت به دوره قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است.

سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه های عمومی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، امروز، 28 فروردین در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی،  با اشاره ه اینکه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 22 خرداد سال 1400 آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه داشت، از شرکت 26هزار و 608 تفر از استان در این جشنواره خبر داد و گفت: از تعداد اعلام شده قریب به 4 هزار نفر مددجوی کمیته امداد بوده است.

وی بیان کرد: این جشنواره بزرگترین جشنواره کتابخوانی است که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره اهل بیت و سیره رضوی برگزار می‌شود. تا به حال ۱۱ دوره از این جشنواره برگزار شده است که ۶ دوره از آن به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شده است.

وی ادامه داد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی  442 برگزیده فردی و 19 برگزیده خانوادگی داشت. این جشنواره در سه سطح کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار شد و از ۶ کتابی که در این جشنواره معرفی شد دو کتاب برای گروه سنی کودک، دو کتاب برای گروه سنی نوجوان و دو کتاب دیگر نیز برای گروه سنی بزرگسال بود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اشاره کرد: در دوره قبلی جشنواره بالغ بر ۱۳ هزار نفر از استان در این جشنواره شرکت کرده بودند ولی تعداد شرکت کنندگان در دوره یازدهم نسبت به دوره قبل، ۹۰ درصد افزایش یافته است. پس از ماه رمضان نیز از برگزیدگان ملی این جشنواره تقدیر خواهد شد که خوشبختانه ۱۰ نفر از این برگزیدگان متعلق به استان مرکزی هستند.

انتهای پیام
captcha