دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در دست برگزیدگان
کد خبر: 4050965
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در دست برگزیدگان

برگزیدگان و شایستگان تقدیر «دومین جایزۀ کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار و برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره از این جایزه معرفی شدند.

در این مراسم  در بخش «اسناد و پژوهش‌های اسنادی» کتاب «قدر مطلق یک توطئه: کودتای نقاب به روایت اسناد» تألیف شاداب عسگری و اسماعیل قمریان‌معمره به‌عنوان اثر برگزیده معرفی و از مولفان آن تقدیر شد. 

در بخش «تاریخ شفاهی» کتاب «مسجد رهبر: تاریخ شفاهی مسجد کرامت» تألیف مرتضی انصاری‌زاده به‌عنوان اثر برگزیده و کتاب «به رنگ صبر: خاطرات خانم فاطمه صدر» به‌کوشش فاطمه نقوی به‌عنون اثر شایستۀ تقدیر معرفی شد.

دربخش «تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی» کتاب «ایران در فرایند انقلاب: امام خمینی و چالش سنت و مدرنیته» تألیف سیدمصطفی تقوی‌مقدم به‌عنوان اثر برگزیده معرفی و دو کتاب زیر به‌صورت مشترک اثر شایستۀ تقدیر انتخاب شدند:

-«سند انتخاب: روایتی از برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی بعد از امام خمینی (۱۳۶2ـ۱۳۶8)، تألیف محسن سام»

-«انقلاب اسلامی در اردبیل» تألیف رجب ایزدی و رحیم نیکبخت

 

«سلوکی در پروا: گذری بر حیات سیاسی و اجتماعی آیت‌الله حاج شیخ هادی باریک‌بین»، تألیف مسعود آتشگران، تنها اثر برگزیده بخش «خاطرات، زندگی‌نامه و شرح‌حال‌نویسی» معرفی شد. و در بخش «مستندنگاری» کتاب «ایام سبزوار»، تحقیق اسماعیل هاشم‌آبادی و محمد اصغرزاده، تدوین محمود شم‌آبادی، محمد کیخسروی و ابوالفضل رضایی به‌عنوان تنها اثر شایستۀ تقدیر معرفی و تقدیر شدند.

 

در این مراسم همچنین  در بخش «پاسداشت چهره‌های درگذشته» مرحوم حسن شایان‌فر، جریان‌شناس بصیر و خالق مجموعه «نیمه‌پنهان» در افشای عوامل نفوذ، مرحوم سیدهادی خسروشاهی، مورخ فرزانه و کوشش‌گر فعال در معرفی نهضت‌ها و جریان‌های انقلابی در جهان اسلام، مرحوم روح‌الله حسینیان، روحانی مبارز و انقلابی و خالق آثاری در زمینه مبارزات مرجعیت شیعه در تاریخ معاصر، مرحوم علی‌اکبر رنجبرکرمانی، مترجم و محقق  انقلابی و جهادگر در عرصۀ تبیین در مقابله با پهلوی‌ستایی و مرحوم علی سلیمانی، هنرمند متعهد و مردمی و کوشش‌گر در عرصۀ معرفی کتاب‌های حوزۀ انقلاب اسلام ی تجلیل و از خانواده ایشان تقدیر به عمل آمد. 

در «بخش جنبی» هم مورخ پیشکسوت در حوزۀ تاریخ انقلاب اسلامی، «سیدجلال‌الدین مدنی‌کرمانی»؛ پژوهشگر و منتقد آثار و اسناد تاریخ انقلاب اسلامی، «عباس سلیمی‌نمین» تجلیل و تقدیر شدند و مؤسسه فرهنگی قدر ولایت، به‌عنوان ناشر آثار حوزه تاریخ انقلاب اسلامی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha