شهیدی که ۱۰ سال زندگی نباتی داشت + فیلم
کد خبر: 4051706
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰

شهیدی که ۱۰ سال زندگی نباتی داشت + فیلم

برنامه‌ «روایت عاشقی» در سحرگاه بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان به روایت زندگی شهید مدافع وطن سیدنورخدا موسوی که با جانبازی صددرصد به مدت ۱۰ سال زندگی نباتی داشت، پرداخته است.

شهید سیدنورخدا موسویبسیج رسانه استان لرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «روایت عاشقی» با موضوع شهدای استان لرستان و کشور کرده است.

در این برنامه که با همکاری کمیته شاهد و ایثارگر کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان، بسیج رسانه لرستان و محسن مرادی، فیلمساز و کارگردان دفاع مقدس لرستانی تهیه شده است، هر سحر از ماه مبارک رمضان یک شهید از شهدای دوران دفاع مقدس در قالب بیان خاطراتی از زبان والدین و خانواده شهدا معرفی می‎‏شود که در سحرگاه بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان روایتی از زندگی و شهادت شهید مدافع وطن سیدنورخدا موسوی نقل شده است.

سید نورخدا موسوی تکاور نیروی انتظامی و فرمانده یگان تکاوری «زاهدان» بود که در تاریخ هفدهم اسفندماه سال ۸۷ هنگام درگیری با گروه تروریستی جند الشیطان به سر کردگی عبدالمالک ریگی بر اثر اصابت گلوله دو زمانه به سرش در منطقه پُل شکسته لار استان سیستان و بلوچستان شدیداً مجروح شد و از آن تاریخ به مدت ۱۰ سال بدون هیچ حرکت فیزیکی زندگی نباتی داشت.

این شهید مدافع وطن سرانجام در شانزدهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ مصادف با شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع)، به سوی معبود پر کشید.

کبری حافظی، همسر شهید سیدنورخدا موسوی، گفت: از همان روز اول پزشک معالج سید نورخدا به من گفت که اگر سید زنده بماند یک زندگی نباتی خواهد داشت، می‌ماند در حالی که هیچ ارتباطی با شما ندارد، می‌ماند در حالی که فقط قلبش می‌تپد، می‌ماند در حالی که فقط چشمش می‌بیند.

وی افزود: من به پزشک گفتم من با همین نفسش هم راضی هستم، نفس سید مبارک است اگر نفس او داخل منزل بیاد خیلی چیزها درست می‌شود.

انتهای پیام
captcha