حمایت از فلسطین وظیفه دینی و سیاسی است
کد خبر: 4052664
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

حمایت از فلسطین وظیفه دینی و سیاسی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه حمایت از فلسطین وظیفه دینی و سیاسی ما است، گفت: از نظر سیاسی اگر با اسرائیل مقابله نشود آن‌ها هدف خود(از نیل تا فرات) را پیگیری می‌کنند.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است، گفت: فلسطین قلب جهان اسلام است و فتنه‌گری‌های دشمن در این منطقه برای از بین بردن وحدت اسلامی بود زیرا از وحدت اسلامی احساس خطر می‌کردند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود فلسطینی‌ها به دلیل فروختن زمین‌هایشان مقصر هستند، توطئه دشمن است. آن‌ها بخش وسیعی از فلسطین را غصب کردند و حکومت صهیونیستی خود را در سرزمین اسلامی تشکیل دادند.

انجم‌شعاع با اشاره به دلیل تقدس سرزمین فلسطین برای مسلمانان، گفت: هدف استکبار از اشغال سرزمین فلسطین حضور در قلب جهان اسلام و تضعیف اسلام بود و دلیل اینکه امام خمینی(ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند برای ایجاد اتحاد بین تمام مسلمانان در حمایت از فلسطین بود زیرا دشمن همیشه به دنبال کم‌رنگ کردن مسئله فلسطین برای مسلمانان است.

وی با بیان اینکه حمایت از فلسطین وظیفه دینی و سیاسی ما است، گفت: با توجه به روایتی از پیامبر(ص) اگر به مسلمانی که تحت ستم قرار گرفته است کمک نکنیم مسلمان نیست و امروز که تعداد زیادی از فلسطینیان تحت ستم هستند وظیفه داریم از آن‌ها حمایت کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: از نظر سیاسی اگر با اسرائیل مقابله نشود آن‌ها هدف خود(از نیل تا فرات) را پیگیری می‌کنند. هدف آن‌ها ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی است و دلیل اینکه امروز بعضی از کشورهای عربی از اسرائیل حمایت می‌کنند این است که آن‌ها توانایی مقابله را ندارند و سرسپرده هستند.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام بیشترین ستیز را یهودیان با اسلام داشتند، گفت: حرکتی که امروز در منطقه شکل گرفته و ایران به عنوان اصل این مقاومت است سبب اتحاد کشورهای اسلامی علیه اسرائیل شده و امروز اسرائیل در محاصره جریان مقاومت است.

انجم‌شعاع تاکید کرد: ما به عنوان یک مسلمان به هر نحوی که می‌توانیم باید از این ملت مظلوم حمایت کنیم و یکی از کارهایی که به اتحاد مسلمانان کمک می‌کند راهپیمایی روز جهانی قدس است که امسال با حضور پررنگ و حماسی مردم در سراسر کشور و استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس در کرمان از چهار راه توحید(ارگ سابق) ساعت ۱۰:۳۰ آغاز می‌شود، گفت: ویژه‌برنامه اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی و فلسطین در میدان عاشورا، برگزاری ویژه‌برنامه روز قدس در گلزار شهدای کرمان، برگزاری وبینار در دانشگاه‌ها، پخش سرود در مساجد و بقاع متبرکه، اجرای سرود در مسیر راهپیمایی، تبلیغات و فضاسازی میدانی، راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت روز قدس در کرمان است.

انتهای پیام
captcha