برگزاری اولین نشست علمی شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن
کد خبر: 4053116
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

برگزاری اولین نشست علمی شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن

اولین نشست علمی شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد روز گذشته در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار و طی آن تعریف زن مسلمان با استناد به آیات و روایات اسلامی تبیین شد.

برگزاری اولین نشست علمی شورای مشورتی بانوان معاونت قرآنی در نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا، اولین نشست علمی شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته ششم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

در این نشست که با عنوان تعریف زن در الگوی سوم (پیرو منویات مقام معظم رهبری) برگزار شد، مژگان خان‌بابا، دبیر شورای مشورتی بانوان معاونت قرآن و عترت و مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) و از اعضای شورای مشورتی بانوان معاونت قرآنی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در بخشی از این نشست، با استناد به آیات و روایات اسلامی و همچنین توضیحات مقام معظم رهبری حول الگوی سوم، ویژگی های زن مسلمان تبیین شد.

بر همین اساس زن مسلمان به مثابه زنی معرفی شد که نه الگوی غربی و نه الگوی شرقی دارد، یعنی نه به او با دیدی غالباً جنسیتی نگریسته می‌شود و نه منزوی و محصور است، بلکه به او به عنوان زنی تاثیرگذار در تاریخ و تاریخ‌ساز نگریسته می شود که با وجود انجام اولین و مهمترین وظایف محوله یعنی حفظ آرامش و سکینه اعضای خانواده و تربیت معنوی فرزندان، در اجتماع نیز حضوری تاثیرگذار دارد.

این نشست پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی الگوی سوم و ابلاغیه سیاست‌های کلی خانواده در پرداختن به اهمیت این موضوع با حضور عموم بانوان مراجعه کننده، در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

انتهای پیام
captcha