نمایشگاه جلوه‌ها و نگارینه‌‌های فرهنگ اسلامی – ایرانی در سقز برپا می‌شود
کد خبر: 4055873
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

نمایشگاه جلوه‌ها و نگارینه‌‌های فرهنگ اسلامی – ایرانی در سقز برپا می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان سقز از محل اعتبارات ابلاغی جدول 17 قانون بودجه 1400 از طریق مؤسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: در این راستا نمایشگاه جلوه‌ها و نگارینه‌‌های فرهنگ اسلامی – ایرانی در سقز برپا می‌شود.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهرها و روستاها و شهرهای کوچک، برنامه‌های فرهنگی و هنری برای کلیه شهرستان‌های استان از محل اعتبارات ابلاغی جدول 17 قانون بودجه 1400 از طریق مؤسسات فرهنگی و هنری و انجمن‌های مردم نهاد تدارک دیده شده است.

وی افزود: برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی شهرستان سقز شامل نمایشگاه جلوه‌ها و نگارینه‌‌های فرهنگ اسلامی - ایرانی، همایش راهکارهای فرهنگی و فقهی مقابله با طلاق و ترویج ازدواج آسان و برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز از جمله برنامه‌های اجرایی در این شهرستان خواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان سقز، هفته هنر خیابانی کردستان، حمایت از اجرای موسیقی محلی و حمایت از اجراهای عمومی تئاتر از دیگر برنامه‌های این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به تأثیر برنامه‌ها و جشنواره فرهنگی و هنری مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی افزود: بدون شک برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایجاد امید و نشاط جامعه بسیار مؤثر خواهند بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری مختص هر شهرستان یادآور شد: محفل انس با قرآن، آیین نکوداشت فعالان قرآنی سقز و بانه و حمایت از کانون برگزیده فرهنگی و هنری مسجد روستاهای سطح استان از دیگر برنامه‌های شهرستان سقز است.

انتهای پیام
captcha