چهار مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4056623
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
در هفته سوم اردیبهشت

چهار مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گدشت چهار مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت خدیجه سلیمیان مادر شهیدان والامقام اکبر و احمد ملکی پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندان شهیدش به‌علت کهولت سن در 89 سالگی آسمانی شد.

شهید احمد ملکی سال  1345 در زرین‌شهر متولد شد و سال 1363 در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد. شهید اکبر ملکی نیز سال 1341 در زرین شهر متولد شد و سال 1364 در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان راجی

زهرابیگم ابراهیمی‌پور مادر شهیدان والامقام هوشنگ و حمداله راجی پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 19 اردیبهشت به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید هوشنگ راجی در ۲۳ تیر ماه سال ۱۳۶۱، همزمان با ماه مبارک رمضان و در سن ۲۱ سالگی در عملیات رمضان در منطقه عملیاتی کوشک به شهادت رسید.

شهید حمداله راجی نیز در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷ و در سن ۲۰ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام دو برادر در دفتر ۲۳ هزار شهید استان خوزستان ثبت شد.

مادر شهیدان یادگاری

باجی‌خانم شاهنی مادر گرامی شهیدان معظم علی و غفار و جانباز گرانقدر محمد یادگاری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علی یادگاری سال 1365 در منطقه عملیاتی سومار و شهید غفار یادگاری سال 1365 در بمباران هوایی ارومیه و جانباز محمد یادگاری سال 1362 در مناطق عملیاتی غرب کشور به درجه شهادت و جانبازی نائل شدند.

مادر شهیدان قره‌باغی

ثریا خلیلی‌پرتو مادر گرامی شهیدان گرانقدر دفاع مقدس، مهدی و شعبانعلی قره‌باغی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مهدی قره باغی متولد ۱۳۵۱ با عضویت بسیج در 29 دی ماه 65 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد و شهید شعبانعلی قره باغی متولد ۱۳۴۵ با عضویت پاسدار در 20 شهریور ماه 65 در جزیره مجنون به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

جانباز 70 درصد

عبود انصاریان جانباز گرانقدر ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس اهل شهرستان اهواز پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از جانبازی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز ۷۰ درصد عبود انصاریان سال 1346 متولد شد و سال 1365 در منطقه عملیاتی بستان بر اثر موج انفجار، به درجه جانبازی نائل آمد.

جانباز 70 درصد

جانباز 70 درصد غلامرضا سیدی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

غلامرضا سيدی مشهور به حمزه در تاريخ اول مهرماه 1343 در شهرستان جيرفت به دنیا آمد به عنوان نیروی بسیجی به همراه مردم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و در سال 1362 وارد سپاه پاسداران شد و تا پايان جنگ بصورت مستمر در مناطق جنگی حضور داشت. در اين مدت بيش از 10 بار در اثر تير، ترکش، موج انفجار و بمب‌های شيمايی مجروح شد.

17 روز بعد از جنگ ازدواج کرد و در سپاه شهر ماهان و بعد هم در لشکر ثارالله در قسمت معاونت طرح عمليات خدمت کرد. در سال 1383 بر اثر جراحت شديد شيمیايی از ناحيه چشم به درجه جانبازی 70 درصد نائل آمد و از وی 2 فرزند پسر و يک فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز 70 درصد

علی اجلالی از جانبازان 70 درصد زنجانی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز گرانقدر 70 درصد علی اجلالی سال 1345 متولد شد و  در سال 1364 به جبهه اعزام و پس از مجروحیت‌های بسیار 28 مرداد ماه سال 1364 در بانه به درجه رفیع جانبازی نایل آمد.

انتهای پیام
captcha