۱۰۰ سند استاندارد ملی در اردبیل تدوین شده است
کد خبر: 4056866
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

۱۰۰ سند استاندارد ملی در اردبیل تدوین شده است

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل از تدوین و بازنگری بیش از ۱۰۰ استاندارد ملی در اردبیل خبر داد و گفت: ۱۴ استاندارد ملی در سال ۱۴۰۰ توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده است.

استانداردبه گزارش ایکنا از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل، ۲۴ اردیبهشت‌ماه، با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در كشور، مسئوليت تعیین، تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، اظهار کرد: 14 استاندارد ملی در سال 1400 توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی گفت: بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آن ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آنها بطور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال1400، بازنگری 91 استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال گذشته شاهد تحقق 114 درصدی در این زمینه هستیم.

علایی افزود: استانداردهای تدوین شده در زمینه‌های چوب و فراورده‌های چوبی، خوراک و فرآورده‌های کشاورزی، گردشگری و خدمات، فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت، محیط زیست و نانو بوده است.

وی، با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی، به روزرسانی و ارتقای کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه است، بیان کرد: اغلب بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های شیمیایی، صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی است.

علایی در ادامه گفت: علاوه بر بازنگری استانداردهای ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استانداردهای بین‌المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

وی افزود: اداره کل استاندارد استان اردبیل نیز با ایجاد و فعال‌سازی یک کمیته فنی متناظر در سال گذشته، در تدوین استانداردهای بین‌المللی TC29/SC8 ابزارهای کوچک مشارکت فعال و موثر داشته است.

انتهای پیام
captcha