تشکیل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21
کد خبر: 4057224
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
در همایش «صبح پیروزی فلسطین نزدیک است» بیان شد:

تشکیل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21

مدیر موزه دفاع مقدس با بیان تاریخچه‌ای از اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی آن‌را بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21 معرفی کرد.

تشکیل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش «صبح پیروزی فلسطین نزدیک است» از سوی دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و همزمان با سالروز اشغال ظالمانه فلسطین توسط صهیونیسم جهانی، در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عصر امروز، ۲۵ اردیبهشت برگزار شد.
علی اصغر جعفری، مدیر موزه دفاع مقدس طی سخنانی ابتدا به روان شهدای مقاومت درود فرستاد و سپس با بیان تاریخچه‌ای از اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی آن را به عنوان بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21 معرفی کرد؛ امری که منجر به آوارگی 800 هزار فلسطینی شده است.
وی تصریح کرد: با این حال امروز این تعداد بالغ بر 5 میلیون و 600 هزار نفر هستند و قدرت این مردم در حال اوج گرفتن است و اکنون مقاومت قدرت یافته و رژیم صهیونیستی داخل مرزهای خود محصور است.

تشکیل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21

جعفری گفت: نابودی رژیم صهیونیستی با توجه به مقاومت فلسطین و محور مقاومت نزدیک و تنها راه برای تحقق این امر ایستادگی و شهادت است.

تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین مقاومت است

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در ایران بیان اینکه شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است، گفت: اشغال فلسطین در سال 1948 شروع نشده بلکه در 1917 و با ورود اشغالگران انگلیسی آغاز شد.
وی افزود: آنها در این اشغال با نیروی عظیمی وارد این منطقه شدند. بیش از 317 هزار نفر نیروی بریتانیایی در این اشغال شرکت داشتند و با شدیدترین اقدامات هرگونه تحرکی از مردم فلسطین را سرکوب و در برابر مقدمات ورود و مهاجرت یهودیان را فراهم می‌کردند.
ابوشریف افزود: در سال 1948 وضعیت به حدی رسید که 60 هزار یهودی مسلح و 60 هزار نفر دیگر نیز قادر به حمل سلاح بودند. آن‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار داشتند. در این زمان بدترین جنایت‌ها از نسل‌کشی گرفته تا پاکسازی نژادی صورت گرفت؛ این حوادث در آثار مورخان اسرائیلی هم بازتاب یافته است. غرب و در صدر آنها آمریکا، فرانسه و بریتانیا مهمترین پیشتیبان این رژیم هستند و تا کنون نیز از آن حمایت کرده‌اند.

تشکیل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون 167 روزنامه‌نگار مورد ضرب و شتم قرار گرفته، زخمی شده یا به قتل رسیده‌اند، تصریح کرد: عامل این جنایت‌ها مشخص است اما هیچ شکوائیه‌ای در هیچ دادگاه غربی یا اسرائیلی مطرح نشده است. این امر حاکی از استانداردهای دوگانه‌ غربی در قبال نقض حقوق بشر و آزادی بیان است.
وی افزود: از ابتدای سال 2000 شاهد قتل 47 روزنامه‌نگار فلسطینی بوده‌ایم اما هیچ واکنشی صورت نگرفته است. از ابتدای سال، 67 فلسطینی به شهادت رسیده و از این تعداد 13 نفر کودک بوده‌اند که به بهانه‌های واهی و بدون هیچ جرمی به شهادت رسیده‌اند.
ناصر ابوشریف تأکید کرد: ما غرب را مسئول این اقدامات می‌دانیم، امت عرب و اسلام عمق واقعی ملت فلسطین است، اما متأسفانه برخی رژیم‌های عربی اقدام به عادی‌سازی روابط با این رژیم کرده‌اند؛ این اقدام خیانتی به اسلام و ارزش‌های ملی اخلاقی و اسلامی است ما از آنها می‌خواهیم از این راه بازگردند چرا که این امری خلاف دین و دستور خداست.
وی تأکید کرد: ملت فلسطین پس از 74 سال تحمل اشغالگری امروز واقف است که تنها راه آزادسازی سرزمین ما مقاومت است. اما پیش از آن باید متحد شویم تمام مردم فلسطین در کرانه باختری غزه اراضی 1948 باید با هم به اتحاد برسند. 
ابوشریف با درود فرستادن به روان شهدا و همچنین درود به مجروحان، اسیران و خانواده‌های آنها و نیز حاضران سخنان خود را پایان داد.
گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه سیدمجتبی ابطحی، دبیر کنفرانس بین‌المللی انتفاضه فلسطین سخن گفت.
وی تأسیس رژیم صهیونیستی در این منطقه را طرحی از جانب قدرت‌های بزرگ بر تسلط بر جهان و به ویژه جهان اسلام معرفی کرد و از این‌ رو مسئله فلسطین را نیز مسئله‌ای اسلامی و فراتر از آن انسانی دانست که محدود ساختن آن به یک مسئله عربی یا فلسطینی تلاش برای انحراف این مسئله است.
وی با تشبیه شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره به ام وهب در صحرای کربلا تأکید کرد: مسئله ما ایجاد یک حکومت جهانی به رهبری امام عصر(عج) بوده که مقدمه آن آزادسازی فلسطین است لذا می‌توان پایان کار اسرائیل را آغازی برای عصر انسان دانست.
در ادامه این همایش احمد حسین فلاحی، نماینده مجلس سخن گفت و با توصیف وضعیت رژیم صهیونیستی به بحران، نابودی آن‌ را بسیار نزدیک دانست و تصریح کرد: وضعیت این رژیم به حدی رسیده است که دیگر دیوار امنیتی یا گنبد آهنین از آن محافظت نمی‌کند بلکه از صهیونیست‌های دارای سلاح خواسته شده تا آنها نیز سلاح حمل کرده و امنیت رژیم را تأمین کنند.
وی اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله حمله به سوریه یا سرکوب مردم فلسطین و کشتار مردم بیگناه را دست و پا زدن این رژیم توصیف کرده و آن را نشان از فروپاشی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی دانست.

با شهادت ابوعاقله قدس برای یک روز آزاد شد

پس از وی عبدالقادر فائز، رئیس دفتر الجزیره در ایران سخن گفت. وی در مورد همکار شهید خود شیرین ابوعاقله گفت: شخصیت وی و مسیر زندگی او را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد؛ نخست انتخاب راه. با اینکه این شهید از مسیحیان قدس و تحت فشار شدید برای ترک قدس بود و همچنین تابعیت آمریکا و اردن را نیز داشت و می‌توانست در بهترین رسانه‌های آمریکایی کار کند این مسیر را انتخاب کرد تا در قدس بماند و حوادث فلسطین را منعکس کند. او باور به مقاومت در جنگ نرم داشت و تأثیر رسانه را کمتر از سلاح نمی‌دانست.
فائز افزود: دومین زاویه را می‌توان سبک وی دانست. شهید ابوعاقله اگرچه به عنوان یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای معتقد به بی‌طرفی بود اما شدیدا باور داشت که درباره فلسطین نمی‌توان بی‌طرف بود. در روز شهادت وی تمام فلسطینی‌ها از هر مذهب و گروهی در صفی واحد قرار گرفتند و با ورود همه آنها به بیت‌المقدس گویی قدس حتی برای یک روز آزاد شد.
وی در پایان تأکید کرد: شیرین ابوعاقله فارغ از جنسیت، مذهب یا قومیت خود به نمادی برای فلسطین تبدیل شده است.

تشکیل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تراژدی قرن 20 و 21
در پایان این مراسم نیز خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در ایران سخن گفت. وی عملیات‌های متعدد شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی پس از اجلاس سازشکارانه نقب را نشانه وحدت تمام مردم فلسطین در مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست. وی کلام خود را با قرائت قرآن پایان داد.
در پایان این مراسم نیز پرچم رژیم صهیونیستی در اقدامی نمادین به آتش کشیده شد.

انتهای پیام
captcha