فتح خرمشهر توازن سیاسی و نظامی را تغییر داد
کد خبر: 4057884
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

فتح خرمشهر توازن سیاسی و نظامی را تغییر داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان با بیان اینکه مردم قهرمان اصلی فتح خرمشهر هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های این عملیات آن بود که توازن سیاسی و نظامی را به سود ایران تغییر داد.

خرمشهر

به گزارش ایکنا از زنجان، سیدمجتبی حسینی‌راد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زنجان، صبح امروز، در جلسه بزرگداشت سوم خرداد و ارتحال امام خمینی (ره)، با اشاره به برخی از برنامه‌ها برنامه‌ریزی شده در سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در سراسر استان، گفت: اعتلای ارزش رشادت مجاهدان و تبیین ایثار شهادت وظیفه همگانی است. تلاش در راستای ارتقای روحیه مقاومت، وحدت و یکپارچگی در راستای مقابله با استکبار، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و مقاومت و ولایت‌مداری برگرفته از ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین نقش اقوام و اقشار جامعه در حفظ نظام در مقابله با هر گونه تهاجم دشمن و ... از اهداف بزرگداشت سوم خرداد است.

حسینی‌راد با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب منشا تغییرات روشنگری مردم بود، بیان‌ کرد: شروع این انقلاب که در واقع بیداری اسلامی و انسانی را به همراه داشت را مدیون امام راحل هستیم؛ از این رو باید پاسدار شهامت و رشادت آن بزرگ‌مرد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم مناسبتی بعد از همه‌گیری کرونا و همکاری همه ارگان‌های استان، افزود: نگاه بصیرت‌افزایی از طریق تبیین درس‌ها از اشغال تا آزادسازی خرمشهر، ایجاد فضای تعامل در جهت برگزاری برنامه‌ها با مشارکت عمومی مردم، تبیین نقش زنان در مقابله با دشمن و در دفاع خرمشهر، نقش روحانیت در ارتقای روحیه معنوی رزمندگان و حماسه آفرینی عملیات بیت‌المقدس از راهبردهای مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای برگزاری باشکوه مراسم سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر همکاری کنند، گفت: نوگرایی در اجرای برنامه‌ها حائز اهمیت است؛ چرا که ذائقه نسل جدید دست‌خوش تغییراتی شده و استفاده از بستر فضای مجازی جهت آگاهی‌سازی و ایده‌های نو برای اجرای مراسم برای حفظ ارزش مقام شهدا و آموزش ایثار و شهادت به نسل‌های جدید امر خطیری است که باید به نحواحسن پایه‌ریزی و برگزار شود.

حسینی‌راد با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، تاکید کرد: ارگان‌های متولی برای اجرای مراسم باید هماهنگی‌های لازم با ستاد نیروی انتظامی و فرمانداری برای برقراری امنیت و طرح های ترافیکی داشته باشند. همچنین برای غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده این بزرگوران توسط ارگان‌های ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

گفتنی است، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان بازنشسته و شاغل ادارات، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری اعم از شب شعر و خاطره، قصه‌گویی، نقاشی، معرفی کتاب و عکس، اجرای سرود در مدارس، استفاده از ۸۰ مُبلغ حوزه علمیه جهت برگزاری نشست‌های معرفتی و جهاد تبین و نقش انقلاب اسلامی، مشاوره حقوقی و دینی در هیئات مذهبی در پایگاه‌ها، مساجد، مدارس و حوزه‌های علمیه، برگزاری محافل انس با قرآن، غبارروبی مزار شهدا، اعزام بسیجیان دانش‌آموزی و دانشجویی و ادارات به مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در تهران، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند پروژه عمرانی و گاز رسانی به ۱۴ روستا همچنین افتتاح آبرسانی روستای میرجان در سوم خرداد نیز از دیگر برنامه‌های ارکان‌های دولتی استان زنجان برای مراسم سوم خرداد و ارتحال امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام
captcha