راه‌اندازی دارالقرآن وردنجان به همت دفتر امام جمعه
کد خبر: 4058946
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

راه‌اندازی دارالقرآن وردنجان به همت دفتر امام جمعه

امام جمعه وردنجان با اشاره به درخواست جوانان این شهر و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دفتر امام جمعه برای راه‌اندازی دارالقرآن، از آغاز به کار این مجموعه قرآنی در شهر خبر داد.

علی محمدی، امام جمعه وردنجان

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، امام‌جمعه وردنجان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام خبر آغاز به کار دارالقرآن این شهر، اظهار کرد: زمانی که بنده کار خود را به عنوان امام جمعه وردنجان آغاز کردم، دارالقرآن در این شهر وجود نداشت و این در حالی بود که بسیاری از جوانان و نوجوانان این دیار از قاریان و فعالان قرآنی هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور پیگیری‌ها برای تأسیس این مجموعه قرآنی انجام و این مهم محقق شد تا فعالان قرآنی و قاریان بتوانند از این امکانات بهره لازم را ببرند.

محمدی به تلاش‌های صورت گرفته دفتر امام جمعه برای راه‌اندازی دارالقرآن در این شهر اشاره و تصریح کرد: پس از احصای نیاز جوانان برای راه‌اندازی دارالقرآن که از سوی برخی آنان اعلام می‌شد، برای راه‌اندازی این مجموعه قرآنی اقداماتی را در سطح شهر شروع کردم که در مرحله نخست شناسایی زمینی مناسب برای این موضوع بود. در این راستا درخواستی تقدیم خیران شد که با استقبال آنان همراه بود و توانستم با اعتبارات اختصاص یافته این مجموعه را راه‌اندازی کنم.

امام جمعه وردنجان بیان کرد: پیش از این قطعه زمینی برای راه‌اندازی دارالقرآن وردنجان انتخاب شده بود اما هزینه‌های لازم برای ساخت و ساز و راه‌اندازی آن وجود نداشت. در فراخوان کمک از خیران و اختصاص زمینی به متراژ هزار متر از سوی یکی از خیران نیک‌اندیش برای ساخت این زمین، توانستیم آن‌را به قیمت مناسب فروخته و اعتبارات لازم برای احداث ساختمان دارالقرآن را از این طریق تأمین کنیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر وردنجان نیز در امر ساخت و ساز و فروش قطعه زمین اختصاص یافته برای دارالقرآن کمک و حمایت خوبی داشت تا بتوانیم هزینه احداث آن را فراهم کنیم.

محمدی با تصریح اینکه هم‌اکنون مرکز قرآنی شهر وردنجان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت است، گفت: این مجموعه به عنوان مجمع قوی فرهنگی در بحث قرآنی به‌شمار می‌آید و مقرر شد که جامعه مداحان، قاریان قرآن، کانون پرورشی و نخبه‌پروری نیز در این مجمع گردهم آیند و در موضوعات قرآنی برای شهر فعالیت درخوری را انجام دهند، این اقدام دفتر امام جمعه مورد استقبال بسیار خوب جامعه قرآنی و مردم شهر قرار گرفته است.

گفتنی است، وردنجان یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان بن و در فاصله حدود ۱۲ کیلومتر از شهرکرد قرار دارد. این شهر مذهبی خاستگاه و محل سکونت روحانیون و طلاب علوم دینی فراوانی بوده و بیش از 200 نفر روحانی دارد. اکثر ریش‌سفیدان این شهر قرآن را به خوبی قرائت می‌کنند و از قدیم مکتب‌خانه در این محل که هنوز روستایی بیش نبود برپا بود. مکتب‌خانه‌های وردنجان که عموماً قاریان قرآن نیز تربیت می‌کردند، توسط روحانیان مکتبی سرشناس همچون ملا نظرعلی ثرائی و فرزندانش شیخ هیبت‌‌الله و شیخ کرامت‌الله اداره می‌شد.

انتهای پیام
captcha