کد خبر: 4059487
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: افزایش مدت‌زمان اعتبار پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری یکی از مطالبه‌های فعالان این حوزه بود که با تغییر از یک سال به سه سال جامه عمل پوشانده شد.

علی‌اصغر شالبافیان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: افزایش مدت‌زمان اعتبار پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات مسافرتی به سه سال که با هدف کاهش بروکرواسی‌های اداری و تسهیل فعالیت بخش خصوصی انجام گرفته است، یکی از مطالبات فعالان این حوزه بود که به دلیل وجود موانع حقوقی و قانونی به تعویق افتاده بود.

شالبافیان با بیان اینکه پس از پیگیری‌ها و تلاش برای اصلاح قوانین با همکاری واحد حقوقی وزارت، موانع مذکور مرتفع شده است، افزود: بر این اساس موضوع دستورالعمل اجرایی تعرفه صدور و تمدید مجوز‌های فعالیت در حوزه گردشگری و جرائم تخلفات قانون در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صدور و تمدید مجوز و پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و مستنبط از تبصره ۲ ماده ۶ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری مصوب هیئت‌وزیران، مدت اعتبار پروانه بهره‌برداری کلیه دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به مدت سه سال از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مدیران کل استانی ابلاغ شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: همچنین تعرفه صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بر اساس اعتبار جدید به‌صورت سه‌ساله محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: