روحانیون نقش پررنگی در تداوم انقلاب دارند
کد خبر: 4059760
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

روحانیون نقش پررنگی در تداوم انقلاب دارند

دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره شهدای روحانی استان زنجان گفت: طلاب و روحانیون علاوه بر نقش‌آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی، در تداوم آن نیز نقش پررنگی داشتند.

روحانیون

به گزارش ایکنا از زنجان، سرگرد حسن بیات، دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره شهدای روحانی استان زنجان، شامگاه، ۴ خردادماه در بین خبرنگاران، با بیان اینکه اگر بخواهیم مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم باید به نقش روحانیون مبارز شیعه اشاره داشته باشیم، اظهار کرد: به دلیل توانایی در استفاده از عوامل انسانی و الهی برای ایجاد تحول در ایران زمان پهلوی، روحانیون بالاترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی گفت: روحانیون مبارز در سنگر محراب و منبر به تبیین تفکر اسلام ناب محمدی، نشر اهداف نهضت، افشاگری در زمینه فجایع رژیم ستمشاهی و آثار شوم سلطه خارجی و توطئه‌های استکبار جهانی پرداختند و با بازگو کردن بیانیه‌ها و اعلامیه‌ها و سخنان رهبر معظم انقلاب، آگاهی مردم به‌ویژه نسل جوان را نسبت به آرمان‌های اسلامی و فجایع نظام ستمشاهی تعمیق بخشیدند.

وی تصریح کرد: نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بر هیچکس پوشیده نیست، گواه این مدعا، خِیل شهیدانی است که این قشر متعهد و ولایی در مقایسه با دیگر اقشار به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول با اشاره به اقدامات کمیته رسانه و ارتباطات استان زنجان در راستای کنگره، افزود: برگزاری نشست خبری، تهیه، تولید و انتشار مستند کوتاه، ایجاد عکس نوشته و نشر در بستر فضای مجازی، ایجاد هماهنگی و ارتباط بین کمیته اطلاع‌رسانی، انعکاس همه فعالیت‌های فرهنگی نمونه‌ای از این اقدامات است.

دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره شهدای روحانی استان زنجان با تأکید بر این که شهدای روحانی مایه افتخار جامعه هستند، یادآور شد: به‌ یقین آنان سبب عظمت روحانیت که سخنگوی دین هستند، شده و امیدواریم طلاب و روحانیون با تداوم راه این شهدای عزیز و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، دینشان را به دین مبین اسلام ادا کنند.

انتهای پیام
captcha