موفقیت در طرح جراحی اقتصادی نیازمند مدیران انقلابی است
کد خبر: 4061230
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
امام‌جمعه بیرجند:

موفقیت در طرح جراحی اقتصادی نیازمند مدیران انقلابی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر همراهی مردم در تغییرات اقتصادی، گفت: موفقیت در جراحی اقتصادی نیازمند مدیران انقلابی است.

حجت الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، شب گذشته، 10 خردادماه اظهار کرد: شما بیش از ما دغدغه مردم و انقلاب و جهت وصول به آرمان‌های انقلاب را دارید، اما دشمنان در این چهار دهه اخیر به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را آورده‌اند که اگر عنایت پروردگار نبود با این همه هجوم از جهات مختلف هر کشوری بود از پا در آمده بود.

وی با بیان اینکه دولتی که می‌خواهد دست به اقدامات اساسی و به تعبیر جراحی بزرگ اقتصادی بزند باید قبل از هر چیز مدیران آن انقلابی باشند و گرنه مشکلاتی جنبی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: شرط این فرصت مغتنم، حداکثر استفاده کردن از آن است.

امام‌جمعه بیرجند افزود: دشمن بیش از آنچه خوابش را دیده، ناکام مانده است و آخرین برنامه‌های دشمن بعد از شکست از جهات مختلف بیشتر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی است و این مسائل از هم جدا نیستند. از سویی مسائل اقتصادی به‌دلیل اینکه دشمن روی آن تمرکز کرده است، اولویت مقطعی دارد و از سویی مسائل فرهنگی اصالت دارد و حتی دیده‌گاهای اقتصادی ما برخاسته از مسائل فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل اقتصادی جدا از مسائل فرهنگی نیستند، بیان کرد: اگر از نظر فرهنگی جامعه جامع و کامل باشد هرگز مسائل اقتصادی آن را از پا در نمی‌آورد، اما جامع‌نگری این است که به واقعیت‌هایی که هست بنگریم و توقع خودمان را در چارچوب عینتی که در میدان هست، داشته باشیم.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی، مسائل مهمی است و دولت مردمی و انقلابی دست به یک اقدام زده است که این اقدام می‌تواند برای آینده خیلی مفید و مؤثر است، اظهار کرد: اما جوانب آن در این برهه زمانی همراه با مشکلات دیگر و همراه با هجوم دشمن با تبلیغات و مسائل روانی و انواع تحریکات، هماهنگی بیشتری را می‌طلبد و اگر کمبودهایی در جهت مسائل تغنین وجود دارد باید تکمیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از رخنه‌های بزرگی که به دشمن فرصت می‌دهد، فضای مجازی است که باید روی این موضوعات تصمیمات جدی‌تری گرفته شود، در فضای حقیقی، رسانه‌های ملی و مکتوب به‌صورت کارشناسی شده و متناسب با فرصت زمانی کار می‌کنند که البته برای کشور انقلابی در این شرایط پاسخگو نیست.

عبادی افزود: دشمن‌ در کوچکترین مسائل هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد، اتاق فکر دارد و در راه فساد کار کارشناسی می‌کند که باید در برابر دشمنان، حساب شده کار کنیم و بسیاری از جاها نیاز به قانون و مقرارت دارد؛ در مسائل فرهنگی و تبلیغاتی بخشی از آنها به خاطر کمبود قانون نیاز به تجدید نظرها در مباحث قانونی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فضای استان برای ایجاد تحول بزرگ آماده است و به نظر می‌رسد یک اشکال بزرگ و موانعی در جهت این تحول وجود دارد، بخش بزرگی به ساختارها بر می‌گردد، متأسفانه همچنان شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از منابع کشور براساس شاخص جمعیت، توزیع می‌شود و عملا کمتر به مسئله وسعت و محرومیت توجه شده است.

وی خواستار شد: در کنار جمعیت موضوع محرومیت و وسعت در تخصیص اعتبارات مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha