جوانان از مسیر روح‌الله خارج نشوند
کد خبر: 4062434
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

جوانان از مسیر روح‌الله خارج نشوند

محسن یاراحمدی، قاری و داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه نسل جوان امروز دوران امام(ره) را درک نکرده و شاید تصویر درستی از آن زمان نداشته باشد، گفت: یکی از رسالت‌های جامعه قرآنی این است که اندیشه‌های ناب ایشان را انتقال داده و تلاش کنند جوانان از مسیر روح‌الله خارج نشوند.

محسن یاراحمدی، قاری و داور مسابقات قرآن

محسن یاراحمدی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت توسعه محافل انس و جلسات خانگی قرآن را مورد تأکید قرار داد و گفت: زندگی امام راحل سراسر درس است که باید برای همه ما الگو باشد و لازم است در کنار محافل به سیره و مکتب آن حضرت نیز اشاراتی شود.

وی ساده‌زیستی را یکی از ویژگی‌های بارز زندگی امام راحل دانست و اظهار کرد: صحبت در خصوص روش زندگی آن حضرت مختص به زمان و مکان خاصی نیست و باید از هر فرصتی برای تبیین ابعاد شخصیتی ایشان استفاده کرد. آن حضرت ساده‌‌زیست بودند و مردم ایران و جهان به خوبی این مهم را درک و به عنوان الگو قرار دادند.

یاراحمدی تقوا و ایمان بالای حضرت امام را از دیگر دلایل محبوبیت ایشان برشمرد و اضافه کرد: برای محبوب بودن و الگو بودن شاید فقط مردمی بودن کافی نباشد و بزرگ‌منشی در برخورد با مردم و حتی سران کشورها باعث شد که بیش از پیش مورد توجه باشند؛ از این رو همه ما که در هر جایگاهی قرار داریم باید سبک زندگی امام(ره) برایمان الگو باشد.

یاراحمدی ضرورت مطالعه زندگی‌نامه حضرت امام را به جوانان توصیه کرد و افزود: امروز زندگی تعدادی از جوانان به دلایل مختلف با مشکل مواجه شده است و آستانه صبر آنان در برابر مشکلات کاهش یافته است، با استفاده از آیات الهی و مطالعه زندگی بزرگانی همچون امام راحل می‌توان از سد بسیاری از مشکلات عبور کرد. به طور مثال آن حضرت در زمان تبعید نامه‌هایی را برای همسر خود می‌نوشتند که نشان از عشق و محبت داشت و این رفتارها و گفتارها در خانواده باید برای همه ما الگو باشد.

این داور بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه جوانان امروز باید از تجربیات و زندگی‌نامه امام خمینی(ره) برای امور مختلف زندگی استفاده کرده و از مسیر روح‌الله خارج نشوند، ادامه داد: نسل نوجوان و جوان فعلی دوران امام را درک نکرده و شاید تصویر درستی از آن زمان نداشته باشند، یکی از رسالت‌های جامعه قرآنی این است که اندیشه‌های ناب ایشان را انتقال داده و تلاش کنند جوانان در مسیر انقلاب گام بردارند.

یاراحمدی در پایان مطالعه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه سیاسی _ الهی امام را یکی از منابع مهم جهت شناخت ابعاد شخصیتی ایشان برشمرد و اضافه کرد: ایشان دارای ذوق و قریحه شاعری نیز بودند که همگی بیانگر تقوا و روحیات لطیف دارد. سازمان حفظ و نشر آثار حضرت امام(ره) را منتشر و در اختیار جوانان قرار داده است. علاوه بر آن آثار ایشان در سایت‌ها نیز بارگذاری شده است که علاقه‌مندان می‌توانند مطالعه کنند.

انتهای پیام
captcha