جشنواره غذاهای سنتی و محلی در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4062682
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸

جشنواره غذاهای سنتی و محلی در ارومیه برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، جشنواره غذاهای سنتی و محلی در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

جشنواره غذاهای سنتی و محلی در ارومیه برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ۱۷ خرداد به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، جشنواره غذاهای سنتی و محلی با حضور حضور مرتضی منافی، نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه، توحید علی‌نژاد دبیر اول و گلشن نوروزی دبیر دوم شورا، رستمیان مشاور شهردار در امور بانوان شهرداری ارومیه، محمد نقی‌پور سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه و جمع کثیری از خانواده‌های علاقه‌مند به هنر آشپزی به ویژه غذاهای سنتی و محلی در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد.

در این مراسم محمد نقی‌پور، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه هدف از برگزاری این جشنواره را علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها، فرهنگ‌سازی در خصوص توجه به تغذیه سالم و لزوم احیای سنت‌های بومی و محلی برشمرد.

وی افزود: در این جشنواره ۹۰ نفر از بانوان با پخت ۱۰۰ نوع غذا سنتی، کیک و دسر و شیرینی به رقابت پرداختند که در نهایت چهار غذای برتر با توجه به آیتم‌های سادگی، سلامت، تزیین، کیفیت و توجه به اصالت غذا برگزیده شد و با اهدای لوح تقدیر از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

از بخش‌های دیگر این جشنواره، تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم، شهید مصطفی‌ قاسم‌پور و شهید رضا نقشین بود و در اختتامیه جشنواره، به دلیل تقارن آن با لحظات ملکوتی اذان مغرب به افق ارومیه، دقایقی قبل از تلاوت اذان، دختران کودک حاضر در مراسم به قرائت آیاتی از کلام‌الله وحی پرداخته و از ایشان نیز با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha