برگزاری دوره «تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی» در استان خراسان شمالی
کد خبر: 4062784
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
برای اولین بار در خراسان شمالی برگزار شد:

برگزاری دوره «تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی» در استان خراسان شمالی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی از برگزاری دوره «تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی (سطح یک)» با تدریس اساتید ممتاز و برجسته کشوری، برای اولین بار در این استان خبر داد.

برگزاری دوره «تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی» در استان خراسان شمالیسید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه دوره «تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی» بر ای اولین بار در استان برگزار شده است، اظهار کرد: این دوره به ‌منظور توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی با رویکرد تربیتی و درمان جویانه در میان اقشار مختلف مردم، با حضور 30 نفر از بانوان واجد شرایط خراسان شمالی و حجت الاسلام دکتر محمد مهدی گرجیان مولف منابع این دوره خبر داد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی در ادامه افزود: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با استاد گرجیان، منابع آموزشی «آشنایی با فرایند ارتباط انسان با خداوند متعال» و «آشنایی با فرایند ارتباط انسان با قرآن کریم و اهل بیت(ع)» توسط وی به مدت یک روز در مرکز استان برگزار شد.

حسینی با بیان اینکه  شروع این دوره از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: مدت اجرای طرح، ۱۵۰ ساعت آموزشی می‌باشد که ۱۰۲ساعت به‌صورت غیرحضوری، و ۴۸ ساعت نیز به صورت حضوری در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی تصریح کرد: هر دو جنسیت آقا و خانم در این دوره می‌توانستند شرکت کنند که تنها خانم‌ها شرایط شرکت در دوره را داشتند.

وی ادامه داد: دارا بودن گواهینامه قرائت قرآن کریم (سطح ۳) یا قبولی در آزمون‌های ورودی معادل، دارا بودن گواهینامه دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح ۳) یا قبولی در آزمون‌های ورودی معادل پیش ‌نیاز شرکت در این دوره است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: قبول‌شدگان این دوره علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر تربیت معلم سبک زندگی قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم، مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با سبک زندگی قرآنی در سراسر استان، از سوی اداره امور قرآنی استان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha