تحقق توحید عملی با پیروی از پیشوای خداوندی ممکن است
کد خبر: 4063231
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
امام جمعه بیرجند:

تحقق توحید عملی با پیروی از پیشوای خداوندی ممکن است

امام جمعه بیرجند گفت: توحید عملی وقتی تحقق می‌یابد که انسان از پیشوایی که از طرف خداست، پیروی کند و چنانچه کسی نسبت به این جهت شناخت کافی پیدا نکند، زندگی و مرگش در مسیر جاهلیت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند، امروز جمعه ۲۰ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: هر انسانی برای رشد سرمایه حیات خویش بر نقشه راهی که اوصیا دادند و ترسیم کردند باید عمل تا به سوی رستگاری حرکت کند که موجب رشد سرمایه حیات ما است؛ مسائل اجتماعی هم‌ باید براساس نقشه راه توحید و عبودیت قرار گیرد.

وی بیان کرد: حقیقت توحید، قله کمال انسان است و برخی‌ افراد در مسائل دین دخالت می‌کنند که اهلیت ندارند و برگرفته از نوکری استکبار هستند لذا نمی‌شود امثال ابوسفیان موحد باشند زیرا توحید نشانه دارد؛ نشانه اینکه انسان واقعا راه توحید می‌رود و وارد در مسیر اخلاص می‌شود این است که به هرچه خداوند حرام کرده ورود پیدا نمی‌کند نه اینکه بیگانه را بپرستد و در مسیر توحید هم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: رشد و کمال جامعه وقتی تحقق پیدا می‌کند که امور بر این اساس تنظیم شود.

وی افزود: مسائل سیاسی، نظامی و حکومتی هم باید در این مسیر باشد و مهمترین مسأله حکومت این است که مربی جامعه باشد و وقتی می‌توان جامعه دینی تربیت کرد که حکومت دینی باشد؛ نقشه راه انسان از طریق فرمول عبودیت باید باشد که نتیجه آن انسان در مسیر کلمه توحید است.

وی گفت: امام حسین (ع) در پاسخ به سوال کسی که از توحید سوال کرد، می‌فرمایند "توحید برای مردم هر زمانی، شناخت پیشوا و ولی آن زمان است" که حرف بسیار عمیقی است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: توحید عملی وقتی تحقق می‌یابد که انسان از پیشوایی که از طرف خداست، پیروی کند و چنانچه کسی نسبت به این جهت شناخت کافی پیدا نکند، زندگی و مرگش در مسیر جاهلیت است.

وی افزود: ما در زمانی قرار گرفتیم که مکتب امامت در این شرایط آخرالزمانی در راه صحیح قرار دارد و باید توحید عملی را برابر آنچه فرمانروای الهی ابلاغ می‌کند عمل کنیم.

عبادی گفت: با توجه به جریانات آخرالزمانی، کشور کشتی همچون نوح می‌خواهد که از دریای خطرناک به حرمت ولایت جان سالم به در برد و این مهم بر پایه تقوا استوار است.

وی تصریح کرد: انسان باید به دنبال رستگاری برود و مسئول این رشد خود انسان است، نقشه راه را پیامبر اسلام(ص) بارها فرموده که به سمت رستگاری بروید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: خدا نیاز به عبد بودن انسان ندارد و خدا آسمان و زمین را آفرید که انسان به آن نیاز دارد، این سخت‌افزار را خدا آفریده تا به انسان خدمت کند و نرم‌افزار هستی که دین و عبودیت خداست براساس نیاز بشر بوده نه نیاز خدا؛ زیرا خداوند غنی بالذات است.

انتهای پیام
captcha