کتاب «مردی از تبار باران» در خرم‌دره رونمایی شد
کد خبر: 4063939
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

کتاب «مردی از تبار باران» در خرم‌دره رونمایی شد

کتاب «مردی از تبار باران» که به زندگی شهید غلام‌رضا کاظمی پرداخته است در خرم‌دره رونمایی شد.

شهید غلامرضا کاظمی

به گزارش ایکنا از زنجان، مهدی مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره ظهر امروز در مراسم رونمایی از این کتاب، اظهار کرد: یاد و نام شهدا با کتاب و کار فرهنگی ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ادامه داد: با انجام اقدامات فرهنگی از جمله نگارش کتاب امکان انتقال سبک زندگی شهدا سهل‌تر و میسرتر خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بهترین روش‌ها برای گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه اسلامی و بین مردم و جوانان، ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه شهداست، ادامه داد: نباید فراموش کنیم که عزت و سربلندی کشور ما در سایه خون شهدا به دست آمده است.

در ادامه این مراسم، مهری صادقی نویسنده کتاب‌های حوزه دفاع مقدس به معرفی کتاب خود پرداخته و گفت: بیشتری آثار نگاشته شده‌ام در حوزه دفاع مقدس بوده و کتاب مردی از تبار باران ششمین کتاب در این حوزه است که زندگی شهید والامقام غلامرضا کاظمی را از زمان تولد تا شهادت روایت می‌کند.

به گزارش ایکنا، شهید غلامرضا کلانتری پانزدهم آذر ۱۳۳۱‏، در شهرستان خرم‌دره دیده به جهان گشود. پدرش خان‌علی و مادرش بالاخانم نام داشت و تا پایان دوره ابتدایی درس خوانده بود.

این شهید والامقام استوار یکم ژاندارمری بود. سال ۱۳۵۴ ‏ازدواج کرد و صاحب دو ‏پسر شد. و در دوازدهم شهریور ۱۳۶۲‏، در پایگاه ماچکه حسین آباد ‏دیواندره هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

انتهای پیام
captcha